Gå til innhold

Er det noen som ikke er noe särlig kvalme??


Gullis :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bank i bordet, jeg er nesten ikke kvalm heller. Har vært det fram til uke 14 i de tre andre graviditetene. Og da fra ca uke 6 - som jeg jo er i nå. Eller dvs. jeg forstår ikke hvilken uke jeg er i, for første dag i siste mens var 28. oktober - og det er 6 uker siden i morgen. Mens her på BiM sier de (på Min Side) at jeg har vært i uke 7 i to dager alt. Hva tror du om ukeberegninger? Og hva tenker du om kvalmen, BB3, siden du spør? Er du redd for å ikke være gravid lenger? For det har skjedd meg før, altså at jeg plutlseig en dag i blant ikke hadde noen tegn på graviditet - så kom de tilbake etterhvert. :-) Hvis det var noen trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med ukeberegninger er jeg like forvirret rundt som deg. Tenker at jeg får ta det sånn ca frem til UL. Jeg sluttet med ppiller 1.nov men utfra mulig dato for egglösning sånn legen så det, er du og jeg presis like langt. For din del er det jo sikkert og da er du 5 (fullgåtte uker ) + 6 dager, dvs at du er I uke 6. Skjönner ikke helt hvordan BiM får til at du er i uke 7 om de regner ut fra 1 i siste mens. Men uke 6-7 er du i :) Selv tror jeg at jeg er i uke 5-6. Har også 3 barn fra för, den yngste er 8 så det beg å bli en stund siden. Men jeg mener å huske at jeg var sååååå kvalm hele tiden, men mer med jentene enn gutten. Men gutten begynte det litt senere og varte helt til uke 20. Men det er nok som du sier, at jeg reagerer litt på at jeg var så kvalm igår og helt fin i dag. Men det var en god tröst at det faktisk kan skje! Er så lenge siden ejg var gravid at jeg ikke husker helt hvordan det var :). Egentlig skal vi vel bare väre glade for at vi ikke er kvalme hele tiden. Hvor gamle er barna dine? Gutter el jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med mange likheter, altså: tre barn fra før, like langt på vei OG like gamle (jeg er født i juli 1971). Jeg har tre jenter fra før: en 7-åring, en 4-åring og en 2-åring (de to siste blir ett år eldre når fjerdemann kommer). Fått barn tett, ja!

 

Du nevnte når du sluttet med p-piller, men ikke når første dag i siste mens var - eller fikk du kanskje ingen menstruasjon etter p-pilleslutt?

 

Hadde du lyst på nummer fire? Vi hadde egentlig sagt stopp etter tre, men jeg var ikke helt ferdig følelsesmessig (selv om jeg visste at det var lurt å stoppe etter tre stk). Vi var litt uforsiktige - ble gravid fem dager før e.l. Og mannen min var treg med å få "klipt" sakene sine - mens jeg manglet batteri i min Pearly (temp.måler som er like sikkert som P-piller, men batteriet kan man kun bytte på kontoret deres i Stavanger....)...

 

I dag kom forresten litt kvalme - helt plutselig! Nå var jeg riktignok tom i magen, men jeg ble overveldet over at den kom så plutselig! Hjælp!

 

Når skal du på første U.L.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig hyggelig :)!! Jeg har også mine tett :) de er 11, 9 og 8, 3 stk på 3,5 år. Så en laaang pause, var helt bestemt på å ikke få flere men man skal aldri si aldri. Jeg har värt skilt i mange år og traff verdens beste mann for et år siden. Han har ikke barn fra för og plutselig skjedde det noe med meg. Det föles veldig riktig. Jeg fikk aldri mensen jeg. Dvs jeg hadde en blödning 26. nov men det må ha värt festeblödning eller sånn man kan få når man egentlig skulle hatt mensen. Hadde aldri trodd det skulle gå så fort men at det skulle komme en til håpet vi veldig på!!! Jeg håper jeg ikke får den fölelsen du hadde, at jeg ikke er fölelsesmessig ferdig også blir det en til..5 er mye :)...

 

Men jeg synes jeg har så lite symptomer, puppene er ömme men jeg kunne nesten önske jeg var skikkelig kvalm så jeg fölte meg SIKKER på å väre gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt, generelt lite symptomer. Lite trøst å høre at man er heldig, har vanskelig for å føle det slik.

Mine symptomer er uteblitt mens, murringer av og til, og ømme pupper men kun når jeg kjenner på de. "Glemmer" innimellom at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Bonusbarnet! jeg er IKKE gravid, og med de to andre svangerskapene (som det gikk bra med) var jeg kvalm fra ca uke 6-7og varte kun til uke 11-12. . jeg er 5+3 i dag, så regner egentlig ikke med å bli veldig kvalm enda... selv om jeg ble veldig kvalm i sted, men da hadde jeg bakt 7 brett m pepperkaker med barna! og ikke spist på 8 timer!!

men, jeg kjenner bekkenløsning!! og jeg er bare overlykkelig for symptomer! samt at jeg ikke synes kaffe er godt heller! juhuu.

jeg husker at kvalmen kom og gikk litt dag for dad med mine forrige altså! dont worry! dette er meant to be!! med ny forelskelse og alt!! jippi. Min første dag av sist mens er 1. nov.. har vi samme termin da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mixy. Du er tydeligvis gravid - men i begynnelsen skrev du "jeg er IKKE gravid". Snakket du om hvordan du har hatt det i andre graviditeter, eller? Please explain, Love.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det ja,,,at det kanskje er litt tidl enda, er så lenge siden jeg var gravid så jeg husker ikke..har liksom bare for meg at jeg skal bli så utrolig kvalm. 7 brett med peppekaker!! Oh lord. Imponerende! Det med kaffe husker jeg fra de andre men jeg tar en kopp og evt en latte, det går fint men mer enn det frister ikke...men bötter nedpå med grönn te og urte te istedet. Ganske morsomt å tenke på at du setter pris på bekkenlösning :)..iom at jeg sluttet på ppiller 1.nov og ikke har hatt mens vet jeg ikke men nå har jeg kommet ned på hva jeg selv tror og det er befruktning 18 nov, det betyr at man kan regne og tenke seg at jeg hadde liksom siste dag i mens 3.nov så du er noen dager lenger enn meg :) Et par. Jeg regner at jeg er 5+ 0 idag jeg. Föles som jeg har värt gravid i hundre år ..også har jeg bare visst om det i under en uke!!! Hahahaha,,,det betyr bare en ting, at jeg ikke har tenkt på noe annet! Utrolig koselig at vi er fler som fölger hverandre som har omtrent samme termin ! HVa jobber dere med mixy og mommy3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi jeg er litt fjern kan man si! jeg mente at jeg ikke er kvalm ja.. ehhe!

jeg føleg også at jeg har vært gravid forever!!! men det er jo koselig det da, det er jo en liten mirakel lykke!

Jeg jobber som sykepleier på bærum sykehus. Hvor jobber du da bonusbarnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig føskolelærer, men har tatt etterutdanning, så jeg har jobbbet i mange år på en barneskole - helt til jeg fikk nok. I fjor flyttet vi fra tjukkeste Torshov i Oslo til landlige Ottestad ved Hamar. Jeg jobber nå som frivillig i en tverrkirkelig, internasjonal misjonsorganisasjon som heter Ungdom i Oppdrag (Youth with a Mission, Jeunesse en Mission, Jugend mit einer Mission etc). Jeg skriver for bladet deres som heter Mot Målet - og som gis ut fem ganger i måneden. Trives kjempegodt, tross ingen lønn (ingen får lønn blant de 20000 heltidsarbeidende på verdens basis). Klarer oss greit på mannens inntekt, utrolig nok. Det hadde vi nok ikke gjort i Oslo. :-) Og du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - se på tidspunktene for innleggene våre - begge ble sendt kl 11:12! Synd det ikke går an å chatte her inne, Mixy.

 

Jaså, du er IKKE kvalm ;-). Nå skjønner jeg litt mer. For da jeg leste den første setningen i innlegget ditt (altså: ikke gravid), tenkte jeg automatisk at jeg da ikke ville lese videre - siden vi da ikke ville ha graviditet til felles. You see :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi wow jobber du heltid frivillig!! du har en skinnende glorie mommy3! så godt å ha meningsful jobb man trives med. Trivsel er aller aller viktigst! jeg trives godt som sykepleier, selv omjeg drømmer om no helt annet på hektiske dager!

vi flyttet fra oslo til Heggedal i Asker for 6 år siden... savner oslo fortsatt jeg. Kunne trille vogna hvor som helst. Nå er det snømåking og bil overalt. har flyttet enda lengre ut til landlige Dikemark for 2 år siden.

vi hadde aldri klart oss med en inntekt (hmmm det er jo bare jug. det er jo bare å nedprioritere ting... lettere sagt enn gjort)...

men, jeg skal jobbe redusert eter permisjonen. kanskje 50% noen år.

ha en fiiiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo egentlig en god kombinasjon om man ikke jobber å gjöre frivillig arbeid. Da får man jo litt av begge verdner uten stress :)

Selv bor jeg i tjukkest oslo , rett overfor torshov. Jeg jobber med medisinteknisk utstyr. Kjenner Bärum sykehus veldig godt :). Verden er liten :)!

 

Har värt små kvalm idag faktisk. Helt merkelig hvordan symptomene kommer og går. Akkurat som i rykk og napp. Igår var jeg fin helt til kvelds, da ble jeg kvalm og da jeg våknet idag var puppene så ömmme at jeg nesten ikke klarte å reise meg og kvalmen svinger frem og tilbake. Men egentlig litt deilig. Da får jeg litt mer fölelsen av å väre gravid og det er deilig :)!

 

Hadde du barn fra för Mixy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...