Gjest ->>- Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Ja, absolutt (men man regner med at "friskmeldte" PTSD-pasienter har forhøyet risiko for å få lidelsen igjen).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Ja, det er gode resultater med bla kognitiv terapi.Man vil likevel alltid ha en sårbarhet for depresjoner og andre psykiske lidelser etter å ha blitt erklært frisk.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Man kan i hvertfall lære seg å leve med det Kognitiv terapi og gode støttespillere rundt seg er gull verdt. Man må lære seg å ta kontroll på flashbackene og lære seg å identifisere de tankene og/eller selvdestruktive handlingene som oppstår ifb. med PTSD. (jeg feks misbrukte hasj i mange år uten å egentlig vite hvorfor eller hva jeg prøvde å døyve). Man kan ta kontrollen tilbake! Masse lykke til
Tante Blås Squaw Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Du får et rungende JAH! fra meg iallfall - men man må jobbe aktivt med det )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå