Gå til innhold

Uff jeg må bare riste på hodet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min har akkurat blitt mor for første gang til verdens nydligste lille gutt med brune øyne! Sivigermoren hennes er fullstendig overbevist om at hun har vært utro, blitt gravid og at hennes sønn ikke er far til gutten. Grunnen er fordi hverken hun eller han har brune øyne.

Er det mulig? Hun tvinger på med forslag om faskapstest osv osv. Jeg trudde alle viste at det er fullt mulig at man får barn med brune øyne uansett om mor eller far har blå! Teite gamle dama!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke alle babyer helt mørke-gråe/blåe øyne da? Jeg visste ikke at det var mulig at ungen får brune øyne hvis begge foreldre har blå. Men hun hørtes ganske sløv ut hun bestemoren..

Skrevet

Noen som kan dette med øyefarge?

Skrevet

Han har veldig tydelig brune øyne, ikke slike sort blå som de fleste nyfødte som ender opp med blå øyne har. Googlet litt og leste at øyefargen kan forandret helt frem til barnet er 24 mnd. Men det er uansett flere som får barn med brune øyne selvom begge foreldrene har blå.

Skrevet

Jeg er fra Asia og har brune øyne, faren er norsk og har grønne øyne.

Alle barna våre ble født med veeeeldig mørkeblå øyne, men det tok ei uke og så var de mørkebrune. De hadde bare en tynn blå "ring" rundt det brune, helt ytterst mot det hvite, om du skjønte det ;)

Det sies at øynene trenger lys for å utvikle farge, at det er derfor alle barn er født med blå øyne. Det sies også at barnet har sin endelige øyefarge innen de er 2 år. Men jeg vet ikke hvorvidt det stemmer..

Brunt er veldig dominerende, så det holder at man har en litt ute i familien som har/hadde brune øyne, barnet kan da få det også.

For en teit svigermor.......

Skrevet

duste svigermor, det kommer min og til å gjøre sikkert!

Brunt er domnant så det går helt fint så leng noen av besteforeldrene har brune eller familie. Det er andre vei det ikke går, om begge foreldre har rune skal det godt gjøres å få blå..

men den veien det er skjedd her er FULLT mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...