Gå til innhold

tatt før termin


wenche88

Anbefalte innlegg

hei hei jenter =)

 

flere enn meg som har fått beskjed om at babyen blir tatt ut før termin?

Egentlig skal jeg vel over til desember klubben etterhvert siden jeg mest sannsynelig blir lagt inn på mandag..

 

flere som har fått beskjed om at den lille i magen får for lite næring?

 

ble litt stress her i gården, føler meg frarøvet for viktig forberedelsestid.. er bare 36 uker på vei på mandag.. men krysser fingrene for at alt går bra til slutt.. =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt du blir stressa. Plutselig fikk du 1000 ting å gjøre, i tillegg til bekymringen for barnet og fødselen. Ønsker deg masse lykke til. Nå får du baby å kose deg med i julen:)

Har du fått estimert vekten til den lille? Hvordan vet de at den får for lite næring? Jeg er selv litt bekymret for det siden jeg har gått lite opp i vekt og magen er liten. Har hypermesis. Men skal til jordmor på fredag så da får jeg vite hvordan det ligger an.

Klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, flere uker mindre tid i forberedelse enn jeg først gikk ut i fra tilsvarer litt stress =P drømmer som bare rakkern på nettern om fødsler å diverse, så det er tydelig at forberedelsene for alvor har blitt satt i gang i hodet mitt =P

 

det startet med at vi fikk tilbud om en ekstra ul time hos jordmor fordi hun var i etterutdanning å trengte flere deltakere eller noe.. så vi kom tilbake til ultralyd i uke 28 tror jeg det var, og da fant jordmor ut at barnet hadde for lite bukmål, og etter det har vi vært på mange kontroller der de har fulgt med veksten. på disse kontrollene har de kontrollert gjennomstrømningene mellom morkake og baby, og fant ut at det var for mye motstand i den ene.. men da de fant det ut var den i øverkant av normalen så det kunne fremdeles hende det ordnet seg.. motstanden skal vistnok synke utover svangerskapet. forje onsdag fikk vi beskjed om at den lille ikke hadde vokst siden sist, og gjennomstrømningen rett og slett var for dårlig, den lille får for lite næring. så har vært til hyppig kontroll etter det, både med ul og ctg. babyen har det fint, men det er vel ikke hensiktmessig og holde den for lenge inne i magen, selv om den har nok næring til å leve, bare for lite til å vokse.. de har ikke estimert noe vekt, de har faktisk ikke sagt noe om hvor mye mindre hun er i forhold til andre. mine livmor mål er foresten helt normale, så det trenger ikke å bety noe..

 

hva vil hypermesis si?

lykke til hos jordmor =)

så det blir julebaby kos, og det r greit nok det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er 36 uker på mandag allerede, så dette vil gå kjempefint!

 

Selv om barnet har fått lite næring, vil det alikevel ha modnet. Lykke til i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wenche88!

 

Hyperemesis er alvorlig kvalme og rammer noen jeg har også det. Det medfører mindre næring til mor og kan medføre mindre næring til baby dvs at babyen ikke legger på seg nok.

 

Jeg ble litt nervøs nå sinde du forteller at dine sf mål er normale det er mine også men jeg har hyperemesis og har kun lagt på meg 0,5kg gikk ned 10kg første 14 ukene og er nå 34 uker blir 35 neste uke. Jeg har normale sf mål og på ordinær ul var tulla + 10% overnormalen. Jeg er ikke veldig overvektig men har bmi på 28 legen synes vektøkningen er ok det er ganske vanlig sier han.

 

Jeg hadde morkakesvikt sist svangerskap det ble oppdaget ved en ul i uke 38 og jeg ble satt igang. Gutten vår var og har alltid vært helt frisk og har aldri vært påvirket av matmangelen sin i fosterlivet. Hos meg visste vi ikke hvor lenge gjennomstrømningen hadde vært dårlig og morkaka var fin (og stor 1,1kg) babyen var også stor ca 4kg men han var tynn i midjen og jeg tilbragte de første 3 ukene i en eneste lang ammestilling han var skrubbsulten men ellers var alt normalt.

 

Masse lykke til med igangsetting og barsel tid. Dette kommer til å gå fint kanskje hun er litt liten men det trenger ikke ha noen betydning. En venninne fødte i uke 36 og babyen var 2300g frisk lita tulle ingen vet hvorfor hun var liten eller ble født litt tidlig men dette skjer gjerne oftere enn vi er klare over siden det ikke kontrolleres med ul dersom alt ser normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hørtes ikke noe særlig ut med kvalme =/

tror ikke du har noe å bekymre deg for, legene er såpass flinke at jeg tror de heller er føre var.. det går selvfølgelig ant å nevne sine bekymringer, så ser man hva man får til svar.

 

tusen takk for koselige ord =) deilig å få noen varme tanker midt oppe i alt sammen.. er jo ikke til å legge sjul på at det er litt skummelt, samtidig som vi gleder oss veldig mye.. babye ligger jo faktisk snart i våre armer.. og det er en deilig tanke =)

 

lykke til videre alle sammen =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypermesis er ikke noe kjekt nei. helt grusomt faktisk. jeg var på sykehuset hele juni, juli, august og september. Jeg ble ganske bekymret for barnet, men ble beroliget med at den hadde det bra. den er jo så liten og tar det den skal ha heldigvis. Men jeg ble jo uttæret. Har din kvalme gått over silla? Hvis BMI en din var på 28 så var du egentlig ganske heldig for da hadde kroppen mer å gå på når kvalmen satte inn. Men fy søren for en kjip ufrivillig slankekur. Trengte ikke den bikinikroppen i sykehussenga;))

Min er mye bedre, men kommer nok til å kaste opp ut svangerskapet.

Var hos jormor på fredag og hu sa at magemålet var helt normalt og at babyen ikke kjentes liten ut. Det var beroligende. Hun sa at grunnen til at "jeg ser liten ut" er at jeg ikke har så mye overflødig. Så nå gidder jeg ikke bry meg om du ser liten ut-kommentarene=)

 

Wenche88, da ble det jo oppdaget helt tilfeldig. Hadde du ikke vist om det uten den ekstra ultralyden? Skal de sette i gang fødselen elelr blir det keisersnitt? Lykke til uansett=))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var helt tilfeldig at det ble oppdaget ja, og jeg regner med det rett og slett ikke hadde blitt oppdaget uten den ekstra ultralyden, alt annet er jo normalt så =)

 

de blir å prøve å sette fødselen i gang, og om babyen takler det fint skal alt vistnok ligge til rette for en vanlig fødsel, krysser alt jeg har av fingrer og tær for det. kjenner at nå som det er like stor sannsynlighet for fødsel og keisersnitt har jeg veldig behov for å føde vår lille prinsesse.. pluss at det er mye bedre for henne å bli født siden hun er for tidlig ute =P

 

tusen takk =) blir sikkert en liten oppdatering her, selv om jeg egentlig hører til desember nå =P

 

ønsker dere jenter lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle bare fortelle dere at prisessa våres ble født i går kl 14.30 og har det kjempe fint. hun er 2062 gram og 44 cm.

en fantastisk opplevelse, dere har mye å se frem til jenter ;)

 

hun skal hete Tilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille Tilde!

Gratulerer med vel overstått fødsel, masse lykke til med barseltiden og tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...