Gå til innhold

datteren min er snart 16 mnd, og sover fremdeles ikke hele natten... noen fler??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det samme her, han blir nå 2 år i januar og har ikke sovet en hel natt enda :o( i tillegg er jeg nå alene med han, passe slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mitt barn 4 år, men han sov ikke en hel natt før han var over 2 år.

tungt, og når jeg ser tilbake skjønner jeg ikke hvordan jeg greide det hehe.Var også helt alene.

 

Vet jeg selv ikke sov en hel natt før jeg var over 2 år, og faren til sønnen min var også ganske "vanskelig" av seg så om det noen trøst er det nok ikke uvanlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min er snart 16 mnd og sover fortsatt ikke rundt. Hun hadde 3 netter for noen dager siden der hun sov ganske bra, men det ble visst med de få nettene. Har gitt opp jeg. Håper bare det går seg til så fort som mulig. Antagelig når alle tennene er oppe. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med at barna ikke sover rundt?

 

Våkner de og gråter/ikke vil sove?

 

Eller våkner de og vil bare ha smokk/kos og legger seg ned og sovner igjen umiddelbart når de får det?

 

*bare lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler i vårt tilfelle. Noen ganger bare våkner hun, reiser seg opp og sutrer litt og roer seg og legger seg ned vis hun får smokken Andre ganger står hun med smokken i munnen/hånden og vil tydeligvis bare se at vi er der eller få en kos/klem, så legger hun seg ned igjen. Andre ganger er hun gjerne tørst fordi hun er tett i nesten og puster med munnen (når hun er forkjølet), og roer seg etter litt vann å drikke. Av og til roer hun seg ikke i det hele tatt, bare skriker og sutrer selv om jeg stryker over henne og "shysjer" på henne, dette er gjerne de nettene en ny tann nærmer seg på vei opp. Eller hun er syk. Da får hun komme opp i sengen til oss fordi jeg ikke har hjerte til å la henne gråte i sengen når hun tydelig har vondt/er syk, og så når det er over kommer en 23 netter med avvenning fra dette (å komme opp i vår seng) der hun kan illskrike rasende i opp til 2-3 timer på og av. Hun ligger inntil min seng, i sin egen seng, så hun aldri alene når hun skriker om natten. Vi har forsøt å legge henne inn på rom med ene broren, men det fungerte ikke i det hele tatt. Eget rom til henne har vi ikke nå når vi må leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2-3 netter, ikke 23 ;-)

 

Har et tastatur man nesten må slå på for at boksavene og teng skal vises, så av og til faller ting litt ut :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Du kan få synes synd på oss likevel. Vi har 4 barn. Eldstemann var 3,5 år (!!!) før han sov rundt de fleste netter, men ikke alle, og innimellom hadde vi en nr 2 som også sov helt elendig første 8-9 mnd av sitt liv). Så fikk vi oss en liten pause med mer ok nattesøvn før nr 3 kom og lagde et hel*** i ca 10 mnd på nattestid. Og da snakker vi ikke om bare nattamming 2-3-4 ganger, men oppvåkninger 13 ganger i timen hver eneste natt over flere måender. Slik holdt også vesla på i starten, men etter ca 11-12 mnds alder har det roet seg til "bare" et snitt på 3-4 ganger pr natt. Så er litt trøtte kan du si, og synes faktisk at vi har lov til å synes litt synd i oss selv rent søvnmessig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det er nokon trøst, men vi er i alle fall fleire som har (hatt) det sånn.

 

Eldste sov natta gjennom frå han var ca 2 1/2 år.

Lille våknar framleis om natta (3 år), men no er det som regel berre ein tur på do og eventuelt drikke litt vatn som skal til. Fram til for eit par mnd sidan var ho våken og skreik alt frå 1-15 gongar pr natt, frå 1 1/2 - 2 1/2 var ho våken og *hylte* 1-4 timar nesten kvar natt. Har aldri fått nokon forklaring på kva som var gale, men det ser heldigvis ut til at ho har vokst det av seg no.

 

No ventar vi berre på at ho skal gå på do sjølv om natta, DÅ skal vi få sove :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...