Gå til innhold

skulle kjøpe reisesyketbl til gutten min på 4 år, og fikk prostafen på apoteket, men det kan jo ikke brukes før etter 12 år??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spurte på apoteket etter reisesyketbl til fireåring, og det var denne jeg fikk, men ser nå i pakkningsvedlegget at det ikke skal brukes av barn under 12 år.. noen med erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring enn, at jeg har brukt det som gravid mot kvalme. Men, om du sjekker felleskatalogen.no så får du svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ringt legen og spurt. Sier legen nei bør du informere apoteket om at de har gjort en stor feil, få pengene igjen, og få et produkt som er for riktig aldersgruppe. Kanskje er det nok med naturmedisin? Apoteket har noen fine kapsler med peppermynte og ingefær som hjelper veldig mot kvalme på reiser, og også for gravide. Kanskje kan du prøve den om du ikke finner annet? Si uansett fra til apoteket så det ikke går rutine i feilinformeringen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere sto det i pakningsvedlegget at man kan gi det fra 1år. Nå har de satt opp aldersgrensen på det. I denne artikkelen står det at det er pga dårlig dokumentasjon på virkningen hos barn.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7232555

Der anbefaler de også at man får det på resept hos legen, så du får vurdere selv hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...