Lammelåret Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Er det virkelig noen som bruker så mye våtservietter? *Sjokkert*
~sjiraff~ Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Er det så mye om man bruker våtservietter fast da? Jeg brukte mesoft kompresser da minstemann var liten og handlet sikkert det for 150-200 kr i mnd.
MintCondition Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Det koster vel 25,- for EN pakke Mesoft...? Vi har alltid kun brukt Mesoft, men har aldri vært oppe i et forbruk på 200 spenn i mnd på det...hehe. Syns også at 1800,- i våtservietter var mye, men jeg aner i grunnen ikke hva de koster.
gulterkult Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 jeg hamstrernår det er salg jeg. Mesoft varer lenge ja
~sjiraff~ Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Hmm.. Kanskje jeg som brukte mye da, men jeg er sikker på at jeg brukte 1 1/2-2 pakker med mesoft i uken da ungene var små.
Helverine Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Kommer vel an på hva prisen på de er det. Kjøper 4 pk til 69 kr. Bruker 1 pk i uken tenker jeg.
Lammelåret Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2010 Folk som bruker de summene på våtservietter kan iallfall ikke klage over dårlig økonomi! Snakk om å bruke penger når en kan la være. Og hva med miljøhensyn?
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Eg og syntes det var merkeleg ) Her brukte vi kanskje 100 kr på klutar (flanellstøybleier klipt i mindre bitar) totalt. Og dei kunne naturlegvis brukast igjen til neste barn.
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Her blir det brukt våtservietter på jenta vår hver dag, under hvert bleieskift. bortsett fra morgen og kveld, da det enten vaskes med vaskeklut eller i et bad.. Men hun ble sår ellers. Så da var det kun våtservietter som dugde
Lammelåret Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2010 Jøss, det hørtes rart ut. Kan det være at kluten dere bruker er for grov i stoffet? Har dere forsøkt med "gulpekluter", slike i gasstoff? Og smørt godt etter vask? Ungene trenger ikke vask med mindre de har bæsjet.
Lemonia Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 Jeg skjønner ikke at folk vil bruke hverken våtservietter, Mesoft eller andre engangsvaskekluter på daglig basis. Hva er galt med klut og vann? Det er best for barnehuden, best for miljøet og billigst for familien.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 syntes det hørtes fryktelig mye ut. vi bruker mesoft men kun når han har bæsjet, ellers stelles han med klut morgen å kveld.
rima Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 Hmmm, nå er jo mesoft en tøyklut det også - om enn engangs, så jeg kan ikke forstå at den er verre for barnehuden enn andre tøykluter? Verre for miljøet og dyrere for familien, men verre for barnehuden? Nei, det tror jeg ikke...
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #16 Skrevet 8. desember 2010 Neida. Vi prøvde både grove vaskekluter, og fine vaskekluter. Også mesoft kluter. Vi prøvde også å smøre godt etter vask, og lufttørke. Men det ble aldri bra. Så prøvde vi våtservietter etter hvert bleieskift, og hun har ikke vært antydning til en eneste rød flekk engang.. Litt miljøsvin, JA. Men her er det eneste som duger :-/
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #17 Skrevet 8. desember 2010 Milde.... Det var MYE! Brukte kun Mesoft, kjøpte for ca kr 25 pr pk, og hadde sikkert et par uker, minst, av ei pakke. Nei, vi brukte ikke mange Mesoft pr skift, kun 1 - 2 stk.
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #18 Skrevet 8. desember 2010 Trykte litt for fort på lagre. Igjen.... Altså: kr 25 pr 2 uker = 25 x 26 = den nette sum av kr 650,- pr år! Altså ca 1/3 av summen som HI refererer til. Og om vi så legger på litt - for forbruket var jo selvfølgelig ikke helt stabilt, så blir det neppe Mesoft for mer enn 800,- i året, fremdeles under halvparten av 1800.
Makkapakka Skrevet 8. desember 2010 #19 Skrevet 8. desember 2010 VI bruker våtservietter, aner ikke hvor mye det koster oss i året. Stellebordet er så langt unna vasken og jeg tør ikke gå bort til vasken med kluten for å gjøre den våt så lenge jenta ligger på stellebordet. Veter jeg kluten før vi begynner stellet er kluten iskald når den skal vaske rumpa. Og lat som jeg er så gidder jeg ikke legge henne opp og ned på stellebordet/gulvet pga dette. Hun tåler de aller fleste, så jeg prøver å kjøpe de billigste.
Tante Blås Squaw Skrevet 9. desember 2010 #20 Skrevet 9. desember 2010 Jeg hadde tenkt å skrive om våtsereviettens fortreffeligheter (kjekk å ha på tur osv), men nå tror jeg jaggu jeg skal prøve å gå over til kluter her hjemme. Vi har plass til stellematta ved siden av vasken, så hvorfor ikke? Dessuten må vi spare der vi kan.
Gjest Skrevet 9. desember 2010 #21 Skrevet 9. desember 2010 Vi kjøper neutral sine våtservietter når vi først kjøper det. Hadde vi brukt det fast, type en pakke i uka, hadde vi vært oppi ca 1800 i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå