Gå til innhold

Forkjølelse - spedbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 uker har blitt forkjølet :-( Hoster, snørr og surkler....Noen med erfaring og råd? Gråter mye da det er ubehagelig :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har nett hatt dette med et 2 uker gammel barn. Storebror fikk med seg dette hjem fra bhg, og da var det ikke til å unngå. Men legen vår og legen på sykehuset (ringte for å forsikre meg) sa at det viktigste var å holde nesen åpen, endten med morsmelkdråper i nesen eller saltvannsdråper. Her funket mm best. Passe på at barnet ikke får feber og søre for nok væske, et så lite barn blir FORT dehydret. Lykke til og god bedring! Og ta deg en tur til legen med henne, så de får lyttet på henne, må høre at lungene er åpne og fine. ;)

Skrevet

Takk for svar! Det er nok storebror som har dratt med seg her også...Bruker det å vare lenge? Synd når de små plages...:(

Skrevet

skaff deg en nesesuger for å holde nesen åpen!

Det blir litt hyl og skrik, men er veldig effektivt og gjør at gullet får spist skikkelig. (de klarer ikke å spise uten å lage vakum mot brystet)

Skrevet

jeg har en datter som har hvert forkjøla i en del uker nå. har opplevd det at du burde passe på at ho ikke får for mye slim..

dattra mi kaster opp når ho får for mye slim.. så jeg koker litt vann og gir ho noen få dråper..

Skrevet

her varte det en liten uke. ;)

(meg med nyfødt som også var forkjølet) Håper den lille er på bedringen nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...