Gå til innhold

Noen som ikke masserte/oljet og tøyde nedentil før fødsel men som ikke revnet (eller revnet minimalt)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ingen har fortalt meg at jeg bør gjøre det. Jordmor har aldri nevnt det. Nå er det ikke mer enn ett par-tre uker igjen, så da er det vel ikke noen vits å begynne heller? Er det egentlig så viktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gadd ikke å massere eller tøye eller noe som helst, men jeg revnet ikke i det hele tatt :) Tror ikke det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang brukte jeg olje noen måneder før og jordmor tøyde gjennom det hele.

Andre gang brukte jeg ingen olje og jordmor brukte ikke så eldig mye tid på tøying som første gang. Begge gangene måtte jeg sy en sting.

Fødsler er jo så forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken smurte eller tøyde, og revnet bare bittelitt. Sydde noen få sting og nå, snart 4 uker etter merker jeg ikke noe til det. Det har jeg forsåvidt ikke gjort siden et par uker etter fødselen. Har egentlig hatt forbausende lite vondt i etterkant av fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen massering, ingen tøying, og ikke et snev av revning.

 

Den bittelille effekten tøying og smøring eventuelt måtte ha, har null å si i noe så ekstremt som en fødsel. Tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det egentlig holder å ha sex.

Jeg har ikke smurt eller tøyet på noen annen måte, og jeg trengte 2 sting ett sted og ett sting et aent sted. Hadde ikke smerter verken når jeg satt meg, beveget meg, eller var på do. Det var som om ingenting hadde skjedd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte en gang, så gadd jeg ikke mer.

 

Skal man være godt nok forberedt med tanke på smøring og tøying bør man trene på å pushe inn en honningmelon, så den lille fisle-tøyinga man får gjort selv betyr fint lite.

 

Jeg fikk et lite pyntesting, men med en stor baby med 37 cm hodeomkrets synes jeg det var fint lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hverken tøye eller ha sex!

Ingen vitenskap som underbygger de påstandene.

Like tullete som når noen hevder at "bodybutter" forebygger strekkmerker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg masserte og oljet ikke noe i det heletatt, revnet litt. Men jeg tror ikke på dettte med smøring, bringebærblader, smøring av magen osv osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet ikke, men ble klippet. Ble også fortalt at klippingen var egentlig unødvendig men det gjorde det lettere for babyen å komme ut. Det hastet pga dårlig fosterlyd. Den hadde fint kommet ut uten å klippe også, men det hadde tatt litt lenger tid. Jeg tøyde ikke.

 

Venninna mi derimot, tøyde i vei og smurte med oljer og skikkelig forberede seg, men hun revnet så mye at hun måtte legges i narkose for å sy. Det kommer nok helst an på hva slags kropp du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette har jeg aldri hørt om en gang, før nå..!Følgelig verken smurte eller tøyde jeg, revnet så og si ikke. Kan ikke se noen forskjell nedentil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde ingenting med mitt underliv, annet enn å vaske det normalt i svangerskapet ;) og jeg revnet bare noen få "pyntesting", som jordmoren kalte det :)

 

Ta det heller med ro under pressingen. For det er om barnet kommer for fort, som oftest forårsaker revning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt modningskrem? Kjenner ei dame som hadde 2 fødsler på 24 mnd, hun og mannen brukte mye tid på tøying og innmsmøring med modningskrem, og hun unslapp.. Og de fleste kvinnene i hennes familie hadde revnet under sine fødsler.. Men om det var flaks eller ikke vites ikke, men sikkert verdt ett forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen massasje, oljer, tøying eller annet - en liten rift framover ved første fødsel, ingenting etter andre fødsel og bare litt støl i dåsa etter den tredje (som jo var en real plugg!!). Var sikkert bare flaks, så hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...