Gå til innhold

Dukkevogner, kan man fremdeles kjøpe Simo dukkevogner, de fine vi hadde som små?


Granny Weatherwax

Anbefalte innlegg

Eller er det kun Brio som er igjen av de store vognene? Syns den ser litt kjipere ut enn de vi hadde, ser ikke for meg at vi kan spare den til barnebarna liksom. Eller er den også solid? Skal kjøpe til 3-åringen vår til jul, hun hadde ne Hello Kitty, men den var ikke noe bra! Helt løs og skranglete, og mye plastdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om de finnes enda, men jeg har min gamle. Endte likevel med å kjøpe en ny (brio) for den hadde stillbart håndtak. Håndtaket på simoen var omtrent i pannehøyde for henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er elendighet når det gjelder dukkevogner for tiden!

Her slites de ut bare av å bli sett på.

Hos oss lekes de desverres mye med (helt normal lek!) og går unna som nystekt brød føler jeg. Det skrangler, rangler, knekker og faller av støtt og stadig. Aner ikke hvor mye som er limt på de - eller hva som ikke er limt sammen igjen hundreogørten ganger på de 3 vi har hatt.

 

Så noe arv er det vell neppe store håpet om :((

 

Brio sin er ikke bedre enn den Hello Kitty greia. Desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt etter det selv, men ikke snublet over noen ennå.. Har heldigvis min kongeblå simo som jeg fikk da jeg var 3, den skal nok gå videre til dattern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio har en som heter Gull. Den er klassisk, solid og fin. Om ann styrer unna grelle rosafarger...

 

De har den i rød og svart, bla.a og den minner om den utgaven jeg hadde da jeg var lita tidlig på 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, damer!

Jeg endte opp med å kjøpe Brio Gull, dog i den grelle rosafargen, for den var på tilbud og kostet 400kr mens den røde kostet 700kr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Brio vogn her i huset, og den er holdbar og god. Den tror jeg blir stående på loftet til barnebarna kommer. Den er nesten like fin nå som når den ble kjøpt. Eneste som er at ungen har biti av håndtaket i skumplast, så nå er det bare metallet. Men man ser ikke at det mangler noe om man ikke vet at det var noe der. Trekket har vært i vaskemaskinen flere ganger også, tålt masse sol ute også.

 

Jeg har en Brio vogn fra jeg var liten, den har ugnene på hytta nå. Den ser brukt ut, men det ser ikke ut som den er nesten 30år og leka med av mange unger. Jeg brukte den til kaninen min når jeg var ungdom, og det er igrunn den som har slitt den mest. Kaninklør sliter mer enn en liten dukke. Ungene mine leker og styrer med den, aldri klaga på at den er gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...