Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvor lenge eller langt må en jogge før en får bedre kondis? Å gjerne går ned 8 kilo+/- Har et mål(ønske) om å springe maraton, en dag:) I går brukte jeg 40 min på 5km, da gikk jeg 1 min så jogga 3, så gå 1 min, så spring 1 min osv. I dag var jeg litt tyngre i bena, så klarte bare 4,2 km på 30 min. varierte litt med jogg, springe gå osv. Vil dette være nok 3-4 dager i uken? Eller bør jeg jeg klare mer? lenger distanse, kortere tid osv? Bruker tredemølle, men den går ikke ann å stille for motbakke dessverre:( Bør jeg trene andre ting i tillegg? må bli hjemme på stue gulvet da;) Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 jeg jogger ikke for jeg kan ikke fordra det.... men jeg trener mye. Anbefaler deg å trene hver annen dag og da ta deg skikkelig ut. Den kjappeste måten er å kjøre intervall - som du jo gjør. 5 km på 40 min er ikke så veldig raskt - det er det jeg bruker på å gå omtrent samme strekningen...... men det blir jo bedre med tiden. Hvis du vil ha en sterk kropp totalt sett, bør du sørge for å styrke mage/rygg og overkropp. Det finnes utallige varianter av øvelser for dette som du kan gjøre hjemme. Min beste anbefaling er å finne noe du synes er gøy, for da fortsetter du! Lykke til med treningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå