Gå til innhold

Henting\levering ved samvær. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det?

Barna er 2 og 6 år gamle, å vi bor ca fem minutter fra pappaen. Han betaler ikke bidrag, han kjøper ingen ting til barna og nå begynner han å nekte å hente dem. Han vil at jeg skal hente og levere.

Før sov de hos pappaen fra onsdag til torsdag, men nå får de kun lov å være der i to og en halv time (ellers er de der annen hver helg).

Mye av forandringene har kommet etter han fikk seg ny samboer. Han får nesten ikke lov å prate med meg lenger heller...

Er det noen regler ang samvær, henting\levering av barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel en samværsavtale?

Hvis ikke, så se å få det ned på papiret - ev ved hjelp av - er det familievernkontoret?

Lykke til!

Skrevet

Det er samværsforelders ansvar å hente og bringe barna til samvær. Utgiftene til reise skal deles mellom begge foreldrene (etter en forholdsnøkkel koblet opp mot inntekt, bidrag etc).

...men om han ikke henter barna finnes det jo ingen sanksjoner. Det fører bare til at det ikke blir noe samvær.

Skrevet

Vi hadde en samværsavtale, men etter at han fikk seg kjæreste har ikke den blitt fulgt opp. Skal ringe på familievernkontoret i morgen, høre om de har noen råd, evt sette opp ny avtale!

Takk for svar...-blir bare litt frustrert!!

Skrevet

Men hvis du bor 5 min unna så er det vel enklere å bare gjøre det enn å dra inn familievernkontoret?

Regner med du mente 5 min var lite, så da er det jo like lite for deg. Isteden for å starte "noe".

Mener ikke at det er riktig, men noen ganger er det enklere å bare gå med på sånne "tulleting".

Skrevet

Nå er ikke jeg Hi, men ikke pokker om jeg hadde funnet meg i sånt tull. Litt må man faktisk kunne forvente av voksne mennesker. Hvis hun først finner seg i dette, hva blir neste idiotiske krav fra far da?

Skal hun først hente ungen i barnehagen, for så å levere den hos pappa? Dummeste jeg har hørt.

Familievernkontoret er veien å gå her. Han får enten forholde seg til reglene, eller gi beng i hele samværet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...