Gå til innhold

Sykt barn på 5 år. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n kom gråtende til meg i Bhg når jeg hentet h*n. Fikk beskjed av en ansatt at hun hadde klaget på vondt i kroppen. Hele veien hjem gråt h*n og klaget på vondt i hodet, armen , ryggen og at beina skjelver. Når vi kom hjem sa h*n at det er så kaldt ( det er varmt her og h*n har masse klær på seg) tok da tempen på h*n i øret, begge ørene viste 39.4. Dette er en time side og fremdeles gråter h*n hele tiden og fryser. Vil det si at tempen stiger mer? Skal h*n ha masse klær og teppe på seg da? Har nettopp gitt h*n en sånn paracet som smelter på tungen . Og burde ikke de ansatte reagert når h*n klager på vondt og har så høy feber? H*n satt i sofaen når jeg kom inn og en kunne se at h*n ikke var bra der h*n satt og når h*n såvidt orket å gå bort til meg mens h*n gråt. Vanligvis er h*n høyt og lavt og kommer meg løpende i møte mens munnen går i ett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da, her burde bhg reagert litt tidligere i mine øyne.

Barnet ditt skal IKKE ha masse klær på eller teppe. Det er grusomt å se på at barnet fryser og er så dårlig, men varme klær og tepper gjør vondt værre. Kroppen hans/hennes kan bli overopphetet.

Når fikk h*n paracet?

Er det noen andre symptomer?

Om feberen ikke går ned med paracet, bør dere ta en tlf til legevakt.

Husk å gi masse drikke når det er så høy feber.

God bedring til den lille :)

Skrevet

På sykehuset sa de til meg at man må kjenne på hendene til barnet. Er de varme, er temperaturen på vei opp, og om de ikke er så varme, så er den på vei ned.

Lykke til!

Skrevet

Det er en jente, har stavekontroll på tlf, så den tar automatisk bort u pg a i hun og han ord!men, Ja det er det jeg syntes og de burde!Flaks at jeg hentet henne tidlig idag.! Hun fikk paracet for ca 20 min siden. Hun er akkurat sovnet på sofaen nå. Ligger å små klynker.. Symptomene er bare de hun sier, men vondt i hele kroppen, sier selv at hun skjelver i beina når hun står. Får ikke lov å kle av hun, hun sier hun fryser sånn =S får prøve igjen når hun våkner! Hun vil ikke ha drikke, men prøver å lokke litt i hun, så hun drakk en liten slurk julebrus før hun sovnet !

Skrevet

Hånden hennes var iskald :-/

Skrevet

Hun klager også på vondt i/under øret, og under armene..

Skrevet

Jeg ville tatt en tlf til legevakten. Lykke til

Skrevet

15.45 her.

Hvordan går det med frøkna? Etter det jeg har lest nedover her, håper jeg du har tatt henne med på legevakta, med tanke på smertene hun selv beskriver.

Håper prinsessa di er bedre!

Klem

Skrevet

Her burde de ha reagert før ja.

Men det høres ut som hun har fått en klassisk influensa. Jeg har det også akkurat nå.

Verkes i huden, nakken og hele kroppen. Spes hodet. Og feberen går litt opp og ned.

Skrevet

Sa de ingenting når de så hun gråt da?

Høres ut som influensa, vondt i kroppen og feber.

Du får gi paracet mot feber og smerte og la henne hvile masse. Rikelig med drikke og kos :)

Skrevet

Mine barn blir forresten iskald på hendene når det er feber på gang og når feberen er høy blir de varme igjen.

Skrevet

Da har vi vært hos legen. Ørebetennelse , og influensa. Med 40.3 i feber og den stiger ennå! Skulle se hun an til imorgen . Hi

Skrevet

Stakkars liten, god bedring til henne =)

Vet ikke om du har erfaring med ørebetennelse, hvis ikke så har jeg noen tips;

Pass på at hun er varm på beina, får i seg masse drikke og bruk saltvannsspray i nesa. Da holder du nesegangen åpen. Øre-nese-hals henger sammen, vet du. Hvis hun får veldig vondt i øret; lunk noen skjeer med matolje, legg henne på siden med det vonde øret opp, drypp inn noen dråper olje og la det renne litt inn i øret. Så snur du barnet på motsatt side slik at oljen renner ut igjen. Da har den gjerne fått løst opp litt inne i øret.

Datteren min hadde kronisk ørebetennelse som liten, så dette var ting som funket bra her ihvertfall =)

God bedring til vesla =)

Skrevet

Tusen takk for gode råd :) første gang hun har ørebetennelse, men det virker faktisk som det ikke plager noe særlig. Det er mer over alt ellers i kroppen som gjør vondt, og det at hun fryser sånn. Selvom hun er kokvarm! Hi

Skrevet

Tusen takk for gode råd :) første gang hun har ørebetennelse, men det virker faktisk som det ikke plager noe særlig. Det er mer over alt ellers i kroppen som gjør vondt, og det at hun fryser sånn. Selvom hun er kokvarm! Hi

Skrevet

Skulle ørene begynne å verke kan du og ty til vanlige nesedråer for barn, det har hjulpet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...