Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 For min del var det to ting: Kaffe og fisk! Det varte i mange måneder etter fødselen, trodde en stund at jeg aldri kom til å like det igjen...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Kaffe og fisk?? Er det noe gravide ikke skal spise? Jeg sluttet kun med alkohol jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 hun spurte ikke om hva du sluttet med i forbindelse med svangerskapet, men hva du sluttet å like dersom du sluttet å like noe. jeg likte ikke lenger pepsi max, grandiosa, pølser og kylling. pølser og kylling klarte jeg å spise igjen i slutten av svangerskapet. pepsi kunne jeg drikke med en gang ungene var ute. grandiosa brukte jeg vel 1år etter endt svangerskap på å få imeg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Les overskriften: sluttet å LIKE da du ble gravid
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jeg sluttet å like kylling. Og det var skikkelig vanskelig å gå i butikker som griller kyllinger. Jeg ble da kvalm med en gang, måtte holde foran nesen og gå ut igjen. Hehe. Og det kom ingen kylling inn i mitt hus! Idag blir jeg fremdeles små kvalm av grillet kylling . Og nå er småen 5 ÅR =P
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Takler ikke egg lenger. Blir kvalm både av lukt og smak Og luftrensen på badet gjør meg kvalm... Ikke at jeg spiser eller drikker den da, er lukta jeg reagerer på
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Grillet kylling var helt grusomt. Fælt å gå inn i butikker hvor de grillet kyllingen selv. Og kaffe klarte jeg ikke å drikke, og jeg er en ekte kaffekjærring. Også ble jeg kvalm av såpelukter
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Jeg sluttet å like pepsimax. Noe jeg elsket før jeg ble gravid. Liker det igjen nå. Iskaffe greide jeg heller ikke, og det drakk jeg MYE av før jeg ble gravid. Blir kvalm enda av å tenke på det. Kommer ikke på noe mat i farta
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 Kaffe har vært helt ut i begge svangerskap....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Elsket øl før jeg ble gravid, men etter graviditeten hater jeg øl! Jeg spiser heller ikke epler lengre.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 kuttet ut rødvin fikset ikke skalldyr - så kuttet ut det også begynte med litt sjokolade! Har migrene, så det har alltid vært uaktuelt, men migrenen forsvant under svangerskapet og da kunne jeg faktisk spise det!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Sluttet å like rekesalat!! Tidligere møtte jeg ha det som tilbehør på pølse med brød, men takler bare ikke smaken lenger!! Synes det får en stram smak av fisk av en eller annen grunn!! Og fisk elsker jeg.. Nå over 8 måneder siden fødsel og smaken har ikke endret seg!!
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 Jeg sluttet å drikke kaffe, og jeg drakk myye før! Kan drikke litt te innimellom da, men er jo uansett ikke bra for barnet å drikke mye kaffe, så likesågreit å slutte å like det! Kremkaker er også uaktuelt, kvalmende... liker alt som er salt, og julemat er supert!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #16 Skrevet 8. desember 2010 Det er 2 ting jeg sluttet å like og som jeg blir kvalm av den dagen i dag! Big One Classic pizza. Reagerer på lukta med en gang og blir kvalm! Pølser på bensinstasjoner. Er blitt så følsom for den lukta at jeg kjenner den helt ut til pumpene og mister matlysta om jeg er sulten (fint for diett kanskje? ;-) ) Når jeg var gravid sist kunne jeg ikke se ananas på pizzaen, da spiste jeg ikke. Fikk det for meg at smaken krøp over hele pizzastykket slik at jeg like gjerne kunne spist en hel ananas. Den skrekken er over i dag! :-P
LiteNurk Skrevet 8. desember 2010 #17 Skrevet 8. desember 2010 Kaffe, ja! Og jeg er kaffekjerringa med stor K! Nå er bare tanken på en kopp kaffe ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #18 Skrevet 8. desember 2010 Kaffe, fisk, rødt kjøtt og hvitløk. En mnd igjen og det er nå kun rødt kjøtt jeg fremdeles har problemer med.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #20 Skrevet 8. desember 2010 jeg har mistet lysten på flere ting jeg spiste da jeg begynte å få svangerskapskvalme.. Desverre inkludert naboens nydelige hjembaktbrød, hagendaaz is, taco. Trist, men håper det kommer tilbake igjen! Til gjengjeld liker jeg mye mer grønnsaker ol når jeg blir gravid
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #21 Skrevet 8. desember 2010 Kinamat! Fikk brekninger Er glad i kinamat ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå