Gå til innhold

Julegave til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt min del av aborter, komplikasjoner og sorg. Var ikke fornøyd med en ny,ung vikarlege jeg fikk da fastlegen skulle ha permisjon.Han var ikke spesielt nøye med ting, svarte ofte på ting som ikke viste seg å være helt korrekt, ga meg faktisk en kreftdiagnose også, helt uten grunn pga å ikke ha lest journalene mine.... Ved en tilfeldighet fikk jeg en time til en annen lege. Det ble som dag og natt. Legen her var grundig, forståelsefull og dyktig. Følte meg så utrolig godt ivaretatt. Føler nesten at denne legen reddet "vett og forstand" da jeg trengte det som mest. Derfor fikk jeg fortsette å gå til henne, selv om det var litt utenfor vanlig praksis, da hun hadde inntaksstopp pga fulle lister.

Hun "lurte" det til alikavel.

Jeg er så takknemlig og glad for hjelpen hun har gitt meg, har det så mye bedre på flere områder fordi hun har støttet meg så mye.

Synes derfor hun rett og slett skulle få en oppmerksomhet, eller en liten julegave. Er det overhodet vanlig?

mannen synes dette bare er teit, og kaller det smisking...?

Hva synes dere? Og hva i alle dager skulle passe som en gave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal være forsiktig med å sette legen i en vanskelig/pinlig situasjon, for deg handler det om å vise takknemlighet, men for henne kan det lett bli kleint.

Hva med å sende et julekort (i lukket konvolutt selvsagt) der du takker for den gode hjelpen du har fått og ønsker god jul?

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke de har lov til å ta imot gaver fra pasienter. Du får isåfall gi noe som hele legekontoret kan dele.

Skrevet

Joda, gaver av "ubetydelig verdi" er greit. Men det kan likevel bli feil. Skriv heller kort..

Skrevet

Dere har sikkert helt rett...

Hadde bare så lyst til å vise takknemlighet.

Godt tips å sende et kort da, prøver meg på det :-)

HI

Skrevet

hadde nok ikke valgt å gi noe til bare legen, men til "kontoret".

men ellers så synes jeg de bare gjør jobben sin, så ser ikke helt vitsen i å skulle gi alle og enhver gave....

Skrevet

Jeg har også hatt en utrolig flott lege som stilte opp, hjalp og som jeg kunne snakke fortrolig med (led av depresjon).

Da jeg flyttet sendte jeg et kort der jeg takket for hjelp og satte pris på alt han hadde gjort for å hjelpe meg.

Jeg ville ikke kjøpt en gave, men et takkekort/julekort er koselig:-)

Skrevet

Joda, hittil har jeg også syntes at de bare gjør jobben sin.

Men, har alltid likt å tilgodese de som utgjør den lille forskjellen. Være seg taxisjåfør, servitør, vaskedama eller nå; legen...De som gjør til at noen får en litt bedre opplevelse.

Og synes selv også at det er litt stas og godt å bli bekreftet i det jeg gjør..

HI

Skrevet

Du HI, jeg ser du skriver at du får fortsette å gå til henne men er dette kun frem til din opprinnelige fastlege er tilbake i jobb eller står du faktisk oppført på denne nye legens pasientliste?

Jeg synes du kan gi en fin blomsterbukett de kan ha stående fremme i resepsjonen, en kurv med frukt eller en konfekteske:)

Skrevet

Jeg skal gå til henne frem til mars, da kommer fastlegen min tilbake.

Han er også kjempeflink, så da føles det greit å gå tilbake igjen.

Er gravid igjen, og slitt litt med blødninger o.l så kommer til å gå der innimellom ihvertfall.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...