Gå til innhold

Plutselig begynte jeg å strikke (merkelige ting skjer når man er gravid..).


Einige

Anbefalte innlegg

Dette er det særeste som har skjedd med meg siden jeg ble gravid (er i uke 31). For en uke siden våkna jeg og tenkte "i dag skal jeg begynne å strikke"..! Jeg har aldri strikka før i mitt liv, men jeg gikk på butikken og kjøpte garn og pinner, og siden har jeg strikka hvert ledige minutt. De merkeligste ting skjer altså når man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det er som jeg skulle ha sagt det selv :-)

Har ikke strikket siden barneskolen, men plutselig fant jeg ut at jeg skulle kjøpe garn og pinner, og etter å ha sett på noen videoer på youtube og satte jeg igang! Føler jeg driver med litt "redebygging", hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skjedde meg med første mann for 3 år siden.

Hadde ikke strikket siden jeg var 14 år. Siden vi måtte strikke sokker på håndarbeiden.

Plutselig slo strikketrangen til 21 år seinere når jeg ble gravid.

Strikket 24 par pulsvanter med perler og det hele. "Alle" fikk til jul og det er hyggelig å se at de er i bruk.

Denne gangen brekker jeg meg nesten når jeg ser et strikketøy så ventetiden har heller gått med til å lese meg opp på bøker som jeg har hatt liggende lenge.

 

Skulle nesten ønske jeg hadde hatt et ønske om å "produsere" noe fint, men med en 3 åring i tillegg så bruker man energien andre plasser tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er altså ikke den eneste! Så utrolig rart at man plutselig får en slik intens trang til å begynne med noe som man aldri har gjort ellers. Men men, vi kunne jo begynt med verre ting! Jeg sitter også med YouTube, og har akkurat kommet frem til armene på en meget enkel genser.. Å strikke ermer er vanskelig, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. Begynte å strikke når jeg ventet min første, da hadde jeg ikke rørt en strikkepinne siden jeg var 14 og da strøk jeg nesten i faget (formgiving), jeg hatet virkelig strikking og annet håndarbeidet.. Strikket babyteppe til sønnen min. Aldri hatt trangen verken før eller seinere, heller ikke nå når jeg er gravid igjen.....

 

Også får jeg alltid en trang til å fullføre alle prosjekter og styrer mye på når jeg er gravid, det er nok noe i dette med redebygging ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...