Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hvordan pakker dere? Jeg mener pakker dere til alle i en koffert,eller en til hver? Jeg ser bare med skrekk frem til å da dra på 2 kofferter, 1 stk vill 2 åring,vogn og håndbagasje. Gode råd?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Har ikke reist med 2åring, men med 3åring. Da var det to trillekofferter, en city-trille-vogn, sekk på ryggen til Mor og en liten trillebag med leker i som 3åringen holdt styr på selv. Må innrømme at vi ble kjørt til flyplassen i Norge, og fikk dermed hjelp fram til innsjekkingen av kofferer + vogn av en person til der. Vel fremme i Spania var det bare å få kapra en sånn bagasjetrille, og så lempe kofferter + sammenklappet vogn og tilslutt 3åringen oppå den! PUH!! MEN: Jeg ser helt klart at det er en stor forskjell på å reise med en på 3 år kontra en på 2! En 3åring er noe mer selvhjulpen og "til å snakke til" enn en 2åring... Uansett: Lykke til!! ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har brukt å ha 2 bagger, en vogn, en stelleveske, en datasekk med data, en pose eller to og ungen min. Aner egentlig ikke hvordan jeg har fått dette med meg på både busser og fly men har klart det. Beregner bare litt ekstra tid i tilfelle ungen skal være veldig vill og ikke høre så godt etter. Men om du er usikker på om du klarer å få med deg så mye som du skal ha, så anbefaler jeg deg å pakke dine og ungens klær i en trillebagg eller trillekoffert.. Eller i en stor sekk/tursekk som du kan ha på ryggen. Ellers så lever du jo inn vogn og bagger/kofferter med en gang du ankommer flyplassen, så du trenger jo ikke drasse på de så veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Med ryggsekk har du hendene fri! Anbefales! Så lite som mulig bør bæres i hendene.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har reist mye alene med både et og to barn på fly. Jeg har to tette, og etter at eldste var 2 år og 2mnd har jeg reist alene med to barn. Det aller verste er å reise med en 2 åring og en baby. 2 åringer skal liksom sitte i eget sete, men vil helst ikke. 2 åringer hører ikke på fornuft og blir helt elektriske når de kommer på flyplasser. Først er de elektriske fordi alt er spennende, etter flyet er de elektriske fordi de har sittet stille så lenge. ALT går, men det er et helvete, for å si det mildt. Nå er ungene 3 og 4. Nå er bagasje reglene med Norwegian slik at man MÅ ha en koffert hver, og de må ikke overstige 20 kg. Og resten må i håndbagasje. Bilseter og vogn får man i tillegg. Er ungene i vogn, er livet litt lettere. Da kjører man bagasjetrille og vogn samtidig. 50m frem med en av vognene, springe tilbake å hente bagasjetrille, og ta ting 50 meter i slengen. Det går jo på frem, men det er litt slitsomt. Om du ikke har med vogn, kan det være lurt å ha sele på barnet slik at barnet ikke stikker av. Om man går rolig nok, kan du greie bagasjetrille med en hånd og leie 2 åringen i den andre hånda. I den alderen er det lurt å være OBS på at når man går ombord i flyet, i disse trekkspillene som går bort tildøra på flyet er det en åpning mellom flyet og platformen på sidene. Det er fint plass for en 2 åring til å falle ned, og det er temmelig høyt. Jeg har latt minste dra sin egen trillekoffert fra 2,5 års alderen, det funker fint utenom på rulletrapp, litt bedre på rullebånd, men litt angst ved på og avstigning. Det går fint, om man tar seg den tiden man trenger.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Ai, ai, det bragte minner om min ultimate stressa tur (før vi var vel på plass i flyet)... Da var jeg veldig glad for at jeg i allefall hadde pakket i sekk! Kjørte til flyplassen (heldigvis en liten en) og var sykt forsinket pga kjøreforhold (snøfall og busser og biler på tvers...). Parkerte i p-huset antagelig samtidig som de ropte opp mitt fly med go to gate. Slang ungen i vogna, reisesenge under vogna, bilstolen oppå vogna, stelleveska (med all håndbagasje) på plass på vognhåndtaket og den digre tursekken på ryggen - Klar - ferdig - løp! Puh, jeg rakk det... og resten av turen gikk utmerket :-) (dette var selvfølgelig før sikkerhetskontroll ble oppfunnet, og jeg kunne løpe rett til gate med hele min oppakning)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Jeg hadde pakket alt i en ryggsekk og hatt en ryggsekk som håndbagasje som du da kan ha på magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå