og der kom svingen gitt.. Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 av div årsaker må jeg flytte til oslo. husleieprisene der er jo skrekkelige.. så da lurer jeg på hva lønnsnivået ligger på? jeg er student og trenger jo jobbe ved siden av. så om jeg jobber på en butikk, eller noe sånt, i oslo, hva kan jeg forvente å ha i timelønn?
winneboo Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Det er veldig forskjellig. Ene jobben tjente jeg 320 000 i året,(privat sektor) den andre jobben tjente jeg 239 000 i året(staten). Men i annonsene pleier det å stå lønnstrinn.
lille sprelle Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Søk om å få studentbolig...... Aner ikke noe om lønnsnivå.
Leeloo76 Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Sjekk også Grønvold boligstiftelse, de har hybler til OK priser uten at du må bo i kollektiv (for de som ikke liker det) Ligger 7 min. med bane fra sentrum. Sats uansett først og fremst på studentboligene. Butikkjobb er OK betalt, jeg jobbet i H&M for evigheter siden og hadde 120 kr timen da, så antar det er mer nå (130-140 kanksje kanskje). I tillegg har du jo rabatt på klær. Minuset der var at som student og deltidsansatt ble det forventet at jeg jobbet hver helg, og det er ikke så gøy. Sjekk også med vikarbyråene, de får inn en del deltidsjobbe på f.eks kontor, som ofte er bedre betalt enn butikkjobb, og gjerne med bedre arbeidstid (hvis du er her inne har du vel gjerne barn). En del av dem kan kombineresd med studier. I tillegg kan du stå oppført som ringevikar, så kan du ta noen vakter i butikk de helgene det passer. Jeg mener det til en viss grad er en myte at det er så dyrt å bo i byen, hvertfall når man har jobb (og har man ikke er det betydelig fler jobber her enn på "bygda"). Jeg prøvde i ett år å få jobb på hjemplassen min, etter 2 uker i byen hadde jeg en OK betalt jobb som er helt perfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå