Gå til innhold

Regner ikke med at mange leser dette men.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg virklig deppa, skal feire jul med mann ,barn og svigermor.

(har godt forhold til svigermor altså :) )

Men saken er at min mann symes jula er mas og atter mas, det samme synes min svigermor, de kunne vel egentlig tenkt å dra til syden eller en fjell tur.

Enda det er jeg som gjør alt og da mener jeg ALT til jul så skjønner hva han er så sliten å sur for:(

Men jeg gleder meg masse til jul ser fram til gavene (altså ungene sine, gleden til de)

under treet,juletre middag osv :)

Til å med laga kalender til min mann i år, men det hjalp ikke synes det bare var teit han. :(

Å ikke nok med det så skal vi feire nyttårs helg med familien hans, vi blir 14 sty i et hus. Å det er jo hygglig nok men vi må sove på samme rom å den minste vår er 5 mnd gammel, sover ikke heile natta og jeg ammer så kommer nok til å sitte med puppen ute heile kvelden, under teppet :( er en stor egoist hvis jeg sier at jeg ikke orker å dra 3 timer kjøretur inn til byen, alle gleder seg jo til å se unga, skjønner det med dette blir mye stress og mas synes jeg da men.

7 unger de 6 størrste er 6 til 12 år så ro til lillegutt er det ikke mulighet til.

Den som er like glad i jul er mamma og hu skal til søstra mi i år å det kjenner jeg er riktig vondt, veit det egoist igjen men jeg kommer til å savne mamma i år, vi koser oss så i jula :(

Kjenner dette ikke blir den kosen som det pleier å være,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du synes det er trist at de ikke deler julegledene med deg. Men da blir det liksom din oppgave å videreføre julegleden til dine barn :) Kos deg med dem, gjør ting som du og din mor gjorde når det var jul og prøv å ikke tenk for mye på din mann og svigers.

Skap samme opplevelser som har gjort at du gleder deg slik.

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det var litt styr på nyttårsaften, det er jo bare en kveld og natt og som du sier så ønsker de jo svært gjerne dere skal komme. Tror nok jeg hadde ført det under lista "ting jeg egentlig ikke vil veldig men gjør likevel". MEN vi er alle forskjellige altså :)

Skrevet

Hei du!

Jeg vil bare si at jeg skjønne deg, jeg!! Jeg tror jeg ville følt eksakt det samme som du hvis jeg var i din situasjon.

Elsker Jula jeg også, og hadde også en Mamma som gjorde det. Sikkert derfra vi har disse gode Jule-følelsene i oss både du & jeg!

Mannen min (og Svigerfamilien min) er heldigvis også "Julemennesker", så jeg slipper å være alene om Julekosen heldigvis. Men jeg skjønner deg utrolig godt allikevel, for det hadde vært stusselig å opplevd det du gjør.

Nyttårsaften hørtes ut som et stress-maraton for deg med en liten baby + eldre barn å ta deg av, men du må vel bare prøve å gjøre det beste utav det som du seler inne på.

Håper du får feira Jul med Mamma'n din til neste år, så dere kan kose dere i sammen dere "likesinnede Julemennesker" da! Selv får jeg dessverre aldri feiret Jul med moren min igjen da hun gikk bort (i Jula selvsagt) for 8 år siden, men jeg husker hvordan vi koste oss og er henne evig takknemlig for alle Juletradisjonene hun lagde for oss barna, og som vi nå viderefører til våre barn.

Ha en riktig God Jul, du og barna dine får kose dere iallefall!!

Og god bedring til mannen og svigermora di, jeg synes oppriktig synd på dem som ikke klarer å glede seg over Julen (uansett grunn).

KLEM!!

Skrevet

Så utakknemlig av din mann! Skjønner deg godt, å stå med hele julestria alene er ikke gøy. Er det noen spesiell grunn for at din mann og svigermor ikke er glad i julen? Det kan jo ligge noe bak? Enig med anonym over her, du får bare gjøre så godt du kan for dine barn og glede deg til å feire med fin mor neste år. Julen er forresten ikke bare julekvelden, så du kan jo ha noen fine dager og kvelder med dib side av familien denne julen også.

Du får lønn i himmelen for innsatsen:)

Skrevet

Det med nyttår blir ikke bare over en natt men flere, å et lite bad på 14 mennsker hjelper ikke heler, :(

å dette med ammingen gruer jeg meg virklig til, har en svigerfar som er veldig opptat av pupper, så fort ungen lager lyd er det (fram med puppen han er sulten) sier han da høyt, ja veit det kan sitte med et egent rom men kommer jeg jo til å sitte der heile kvelden aleine :( kanskje jeg skal det , ta med en god bok å la de andre feste å kose seg så kan jeg å lillegutt sitte der :)

Det med jule kos skal jeg virklig gjøre med mine barn, tenkte å bake til helga, kosa oss å ikke minst smake :)

Skrevet

Jeg har heldigvis mamman min enda da selv om hu skal feire jula 6 timer unna meg he he he

God du har gode minner å tenke på å føre vider, sender en klem tilbake :)

skal nok hitt neste år ja :)

Skal nok bli jul her forde, å nyttår ikke blir slik som jeg vil så skal jeg "overleve " det også, ;P

HI

Skrevet

Min familie blir over 6 time unna i år, nei de sier bare at de er ikke spes. opptat av julen, å det er riktig synd synes jeg :(

Skal nok få noen rolige dager rundt 3 juledag tenker jeg så da skal det bare være oss 5 tenker jeg.

tusen takk for at du tok deg tid til å lese å svare, dere andre også.

ha en fin dag

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...