Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 skriver takkekort; takk for gaven **** fikk da hun kom til verden den ****... Hilsen *mitt navn* *barnefaren sitt navn* og *hennes* navn?? og kan jeg skrive noe anne enn hilsen?foreks; mange klemmer fra ........?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Jeg gjorde det slik; Takk for gaven jeg fikk da jeg kom til verden *****. Klem fra barnets navn, mor og far
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Kan du ikke bare skrive hilsen eller klemmer fra *navnet til barnet*? Får ofte takkekort uten navnet til foreldrene:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 jeg tenkte siden vi skriver det FOR henne(siden hun ikke kan skrive hehe) så må vell våres navn også stå?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Nei, deres navn må ikke stå. Sjelden jeg ser foreldrenes navn på takkekort fra fødsel/dåp/navnedag, som regel kun barnets. Alle vet jo at det ikke er barnet som skriver, men er jo vanlig at foreldrene skriver for dem.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jeg mener det "riktige" er å skrive: "Tusen takk for den fine gaven vi fikk da Anne kom til verden den xx.xx.10 !! Klemmer fra Kari & Ola" (ordene kan selvsagt være noen andre)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Men samtidig er det jo "Anne" som får denne gaven? Jeg tror jeg ville skrevet: Tusen takk for den fine gaven Anne fikk da hun kom til verden den .. .. .. . Hilsen fra "Anne", "Siri" og "Nils".
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Siden barnet ennå ikke er i stand til å takke, synes jeg det er foreldrene sine navn som bør stå som hilsen, men mange liker å hilse på vegne av barnet også, jeg reagerer ikke veldig negativt på det.. "Takk for gaven vi fikk da Anne kom til verden. Hilsen Ola og Kari." Alternativt "Takk for gaven. Hilsen Anne, Ola og Kari." For all del, ikke skriv på vegne av barnet a la "Takk for gaven jeg fikk. Hilsen Anne. PS: Mamma og pappa hilser også". Det ser så teit ut...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Jeg skrev: Klem fra 'barnets navn', 'barnefars navn' og 'mitt navn' Har lært at navnet på den som skriver kortet skal stå til slutt. Syns også det er naturlig å sette barnets navn først siden det er den som er hovedpersonen her.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 Jeg skrev: "Tusen takk for gaven jeg fikk da jeg ble født Hilsen fra Live"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå