Gå til innhold

Fra sprinkelseng til vanlig seng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var "babyen" deres når dere byttet seng?

Min er 1,5år,og klarer neeesten og klatre over sprinkelsenga. Men om natta så ligger han veldig urolig,og snur og vender på seg sikker 100ganger. Er redd han skal falle ut av en vanlig seng - selv om det er kant på den. Men er vel bedre og falle ut av ei vanlig seng enn ei høy sprinkelseng....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kanskje ventet jeg da, siden han er så urolig om natten. Min er 2 år og 9 mnd og skal få stor seng til jul. Han har først nå begynt å klatre ut av sprinkelsengen. :-)

Skrevet

Første fikk ny seng da hun var 2,5 år og lillesøster trengte sprinkelsengen.

Nr.2 er nå 2 år og 8 mnd. Hun skal få ny seng over jul en gang.

Jeg ville ikke byttet seng for en som er bare 1,5 år.

Skrevet

Vi kjøpte "storseng" til vår gutt 1 mnd før han ble 2 år siden han snart skal bli storebror og vi da trenger sprinkelsenga. Det har gått kjempeflott, og han er sååå stolt over å få sove i "storsenga".

For oss ser det ut til å ha vært en fordel at han ikke hadde lært seg å klatre ut av sprinkelsenga da vi byttet, for han har enda ikke klatret ut av storsenga si. Vil han noe så setter han seg bare opp og roper på oss og vi må hente han ut derfra hver morgen..hehe

Det rare er at om vi leker på rommet hans på dagtid så har han ingen problemer å klatre inn og ut av sega si, men dette gjør han altså ikke på natten.

Han sover forresten også relativt urolig, men det har aldri vært noen fare for at han skulle ramle ut av storsenga, men i sprinkelsenga derimot satt han med jevne mellomrom armer og bein fast mellom sprinklene på tross av sprinkelbeskytter..

Lykke til med bytte! :o)

Skrevet

Vi bytta til storseng halvannen mnd før M ble to år. Da hadde han begynt å klatre i sprinklene og hadde klatret over en gang.

Det har gått over all forventning! I begynnelsen klatret han ikke ut i det hele tatt verken kveld eller morgen. Ropte bare på oss om morgenen. Nå (3 mnd etter) er han i sengen sin når lyset slukkes og går ikke ut før på morgenen. Da star han utenfor badedøren å roper på meg hvis jeg ikke har stått opp enda (vi har rom innenfor badet) :)

Det er litt kanter oppe ved hodeenden (http://www.drommerom.no/index.php?artikkelID=DRDS801&leddID=38970&ledd1=38970) så han har ikke fallt ut, selv om jeg hører han "slenger" seg inn i kantene noen ganger når han snur seg ^^

Skrevet

Vi har ikke byttet seng - 2 år og hmmm 9 mnd.

Hun klarer fint å komme seg ut og inn av senga først (har en gjesteseng stående ved siden av hennes.

Vi har prøvd å ta av siden, men det gjorde henne bare utrygg. Liker seg faktisk bedre i sprinkelsenga.

Vi beholder derfor den helt til hun blir for lang til den.

Skrevet

Eldste flytta over i stor seng like etter han fylte 2. Det tok nesten eit år før han skjønte at det var mulig å gå ut av senga etter leggetid :o) Har falt ut kanskje 3 gongar i løpet av 3 år.

Lille flytta i stor seng for ei vekes tid sidan, fylte 3 i november. Ho har aldri klatra ut av sprinkelsenga (hadde ikkje klart det om ho hadde prøvd), men no syntes vi det var på tide at ho fekk ordentleg "jenterom" i staden for babyrom. Og då skrudde vi saman senga ho fekk til bursdagen i samme slengen.

Håpet er at ho etter kvart skal klare å stå opp for å tisse om natta sjølv, har lyst på litt uavbrutt søvn...

Skrevet

Minsta vår ha hatt vanlig seng fra hun var 15mnd. Da klatret hun ut av senga, hver eneste dag. Det har gått kjempefint, hun har kanskje fallt ut av sengen sammenlagt 4 ggr(i hvert fall ikke mer) på det året hun har sovet i vanlig seng. Og hun har aldri hatt sengehest heller. Hun sov også veldig urolig i sprinkelsengen, men ikke etter at vi byttet. Så jeg tror rett og slett at hun følte at sprinkelsengen var for liten. Vi hadde selvfølgelig litt problemer med å få henne til å bli i sengen i begynnelsen. Ikke lett å forklare for ei på 15mnd at nå er det natta. Men det gikk seg til i løpet av 2-3 uker. Og uansett så sto hun jo opp av sprinkelsengen, så det var ikke store forskjellen.

Eldste var litt over to når vi byttet til vanlig seng og hun har fallt ut mange ganger og hun har hatt sengehest. Så jeg tror det har mye mer men barnet å gjøre enn hvilken alder de er i når de får vanlig seng. For eldste er den av barna som har vært eldst når hun fikk vanlig seng. Og den som har hatt for "vane" og falle ut av sengen iblant.

Så jeg synes dere skal prøve. Er du urolig for at han skal falle ut så kjøp en sengehest:) Som du sier er det bedre å falle ut av en vanlig seng istede for en sprinkelseng, ikke like langt ned til gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...