Gå til innhold

Nettstudier med baby..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette? Og ta nettstudier i permisjonstiden? Vurderer dette selv, men er usikker.. Vil gjerne høre noen andres meninger og erfaringer..

Et års studium når man likevel går hjemme for å bedre utdannelsen og jobbmuligheter er jo et pluss..men klarer man dette når man har en nydelig liten skapning som man vil bruke all sin tid på? Dette blir forøvrig mitt andre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klarer du helt fint, om du bare er innstilt på å ha god struktur på dagen, samt får avlastning fra mannen din (det trengs i eksamensperioder!).

Jeg har studert jevnt og trutt for å bygge på utdanningen min gjennom tre svangerskap og to hjemmeværende perioder. Nå venter vi nummer tre, og jeg skal straks melde meg på vårens fag.

Lykke til!

Ps. Nettstudier er ideelt, for da kan du sitte hjemme og studere i ditt eget tempo, uten å måtte ha med baby på skolen (har gjort det også).

Skrevet

du burde vente å melde deg på til du har fått barnet(om du ikke har fått barnet da...)..

jeg hadde også den planen, men barnet ble ekstremt plaget med kolikk, kiss kidd, sykehusopphold for andre ting osv...så jeg har hatt NULL sjangs før NÅ...og nå er barnet 8 mnd! Tenkte å melde meg på etter nyttår..:)

Skrevet

Jeg er snart ferdig regnskapskonsulent og er i babyperm:) Det er vanskelig, men om du legger en skikkelig slagplan, leser litt hver dag og har en voksen til i hus så du ikke sliter deg helt kan det gå kjempefint. Får bare gode karakterer, jeg.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har termin i januar, så er kanksje lurt å vente med oppmelding til etter at babyen kommer ja..

Supert å lese at noen har klart dette og er positive til det og kan anbefale det videre! :) Er regnskapskonsulent jeg tenkte å studere også, hehe. Sikkert ikke det letteste faget, men som det sies her at å legge en plan og ta ting i eget tempo så går det vel greit!

Tusen takk iallfall :)

HI

Skrevet

Du har 2 år fra oppmelding da, så det er ikke noe stort problem om det går sakte :)

Skrevet

Gikk greit med første barn for hun var rolig. Barn nummer to tror jeg ikke jeg la fra meg før hun var iallefall 15 mnd. Jeg studerte hos nks med første og nki med andre. Vil anbefale deg å se an barnet, men tror likevel at du greier det hvis du er innstilt på det.

Skrevet

Så flott! Blir skikkelig motivert nå kjenner jeg :)

Men hvordan gjør dere med permisjonspenger og stipend? Søker dere stipend i det hele tatt, eller er det best å bare gå med foreldrepengene? Må man eventuelt gi beskjed til NAV om jeg skulle begynne med nettstudier?

HI

Skrevet

Kan nok være lurt å vente til babyen kommer, for å se hvordan hverdagen med den blir.

Jeg hadde også ambisjoner om å studere i permisjonen ("babyer sover jo bare"), men det kunne jeg bare drite i med den ungen jeg fikk :) Følte meg heldig hvis jeg rakk å både pusse tenner og dusje samme dag.

Skrevet

Det går stort sett helt fint :-) Jeg har fullført halvannet år av bachelorgraden som gravid og med baby med ganske gode karakterer, men det krever mye av deg. Du må være innstilt på at det ikke blir mye tid til BARE deg, og du må kunne ta deg i nakken og pushe på enten du vil eller ikke.

Med tanke på kolikk +++ så bør du kanskje vente til fødselen før du begynner hvis det er noen tøffe fag du skal ta. Jeg vil ikke akkurat anbefale deg å ta økonomifag eller statistikk o.l med en veldig krevende baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...