Gå til innhold

Gutten min veide nesten 9 kg på 6-mnd kontroll.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min eldste gutt veide 8,4 da han var 5 mnd.og da bare på morsmelk ! :)

da han var 2 år og 4 mnd veide han 17,7 kg!!! legen og helsesøster var bekymret for at han ble stor og tung og snakket om at man ikke slanket barn men vi måtte tenke på hva vi puttet i han og bla bla bla....

jeg er veldig streng med kosten så jeg ante ikke hva jeg skulle kutte så vi brydde oss ikke noe om det.nå er han snart 6 år og veier 24 kg og er på høyde med en 8 åring.han er slank og akkurat passelig og har sansynligvis bare tung beinbygning som det kalles. unger vokser så forskjellig så jeg ville ikke bekymret meg i det hele tatt hvis du gjør det da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 9,4 kg når han var 4 mnd. Kun på morsmelk. 6 mnd var han 10,6 om jeg ikke husker feil. Jevnet seg ut etter det, i dag er han en slank og lang 5 åring. Veide 3700 når han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susn ikke det var unormalt stort?!?

 

Jenta mi veide 8 kg på 4 mnd kontrollen, men hun var lang da, 67 cm.

Skal på 5 mnd kontroll i neste uke, og forundrer meg ikke om hun er nermere 10 kg nå. Bruker 74 og 80 i klær. Fullammer foresten!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt veide 9,3 kg på 3 mnd kontroll...

 

Han er nå en høy og fin 5 åring. Ingen leger eller helsesøstre har sagt at han har vært for stor, for han var diger ved fødsel. (Hadde et vekstavvik på pluss 33 % da han lå i magen i uke 30 og det fortsatte siden...)

 

Vekten bør jo sees i sammenheng med høyde...Min gutt veide langt mer enn gjennomsnittet, men han var jo også mye lengre enn gjennomsnittet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken percentil er det da? Synes ikke det hørtes unormalt ut, men de vokser jo i rykk og napp. Gutten min var vel 9.6 kg på 6 mnd kontrollen. På 8 mnd kontrollen hadde han gått ned til 9 kg og på 1 årskontrollen veide han nøyaktig 10 kg (50 percentilen). Han har aldri vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jevner seg ut etter kvart.

 

Jenta vår var 8,2 kg ved 6 mnd og 9,6 kg ved 18 mnd.

Broren var 8,5 kg ved 6 mnd, 10 kg ved 15 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...