Gå til innhold

Hva er forskjellen på Klexane og Abyl-e?


Lille diamant

Anbefalte innlegg

Har snakket med gyn. nå nettopp, og hun ville prøve klexane fra eggløsning for å se om det kan hjelpe ett befruktet egg og feste seg. Dette begrunner hun med at jeg har mistet i uke 5 tre ganger, og at det ikke er for sent å begynne med det etter positivt test.

 

Men Klexane er jo sprøyter, og Abyl-e tabletter om jeg har forstått rett? Så er det noe forskjell på disse blodfortynnende medisinene? For da vil jeg jo heller ta tabletter enn sprøyter... :S

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Slik eg forsto det, er Klexane ein del sterkare enn Albyl-e. Det er også ein veeldig mykje dyrare medisin, så sjå til å få den på blå resept. Spesialistar kan skrive den ut på blå resept, ikkje allmenlege. (ca 400,- for 10 sprøyter, og du skal sikkert ta mange... Eg tok 220 sprøyter)

 

Legen min, sa at dei også hadde sett på undersøkingar at der dei ikkje visste grunn til spontanabort, hadde SA av ukjent grunn gått kraftig ned ved bruk av Klexane. Han ville gi meg det, fordi han meinte at når eg hovudsakleg misste veldig tidleg, var det det beste middelet han kunne tilby.

 

Eg fekk sprøyter frå påvist positiv test (4 dagar før IKM). Har gått fint her.

Var kjemperedd for at det skulle vere i seinaste laget, men det var det altså ikkje.

 

Du blir fort vant til å setje dei sprøytene. Lukke til :-)

Lenke til kommentar

Takk for svar :) svarte deg inni på den andre tråden min nå, da jeg har holdt meg vekke herfra en liten stund.

 

Det var jammen meg ikke billig med de sprøytene nei, så får spørre om jeg kan få de på blå resept. Koster jo ganske mye for Crinone også, så kan jo bli fattig før vi får noen barn i det hele tatt. Gyn. vil at jeg skal prøve Klexane fra eggløsning nå, og slutte med en gang om jeg får mensen. Så kan jo gå noen mnd med dette om det ikke klaffer med en gang, selv om jeg håper på det beste! :)

 

Og når legen din sier at dette av en eller annen grunn har vist å redusere forekomsten av SA, så må det jo være verdt å prøve :)

 

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg, det setter jeg stor pris på!

 

Ønsker deg masse lykke til med den forestående fødselen, og håper dere får en flott jul med en liten i huset <3

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...