Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Er førskolelærer som har drevet med familiebarnehage i 3 år, godkjent for opp til 10 barn med en ansatt .. Står nå på flyttefot nedover mot oslo, og har derfor ikke noe problem med å få meg jobb i en stor barnehage der. Men leker med tanken på å starte opp ny familiebarnehage da.. enkel gruppe og kun 0-3 år, er jo så kos når man har masse tid til hvert enkelt barn synes jeg.. Slipper å føle at alt skal gå fort, bli sliten fordi man konstant går på akkord med seg selv pedagogisk pga lite bemanning osv. Vet det er usikkert i firhold til økonomi osv, virker som regjeringa vil alle de små til livs.. Jeg derimot er for at foreldrene skal ha muligheten og et mangfold til å selv velge hva som er best for deres barn, har jo lest her inne at enkelte ikke synes noe om å sende barna i barnehagen når de er året ! Hadde du syntes det var et bedre alternativ for poden å gå i en familibarnehage ( Med en førskolelærer som drev ), enn å sende den i en stor en ? Jeg mener selv at de små har det best i en familiebarnehage, eller en liten barnehage en familebarnehge er ikke så ulikt hjemmet i utseende, og personalet er jo som regel veldig stabilt og vi har god tid til å se alle på en dag !! Synspunkt?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Eldstemann var veldig hjemmekjær og knyttet til oss men ordi jeg måtte på jobb så måtte han i barnehage. Den første tida før vi fikk han over i ern barnehage nærmere var han i en familiebarnehage med ni barn. Det var perfekt for ham som trengte det ekstra for å bli trygg
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har benyttet meg av begge deler; stor privat barnehage, medium kommunal barnehage og liten familiebarnehage med kun de minste barna. Jeg hadde uten tvil valgt familiebarnehage over alle de andre. Jeg synes det er kjipt nå når jeg skal hente i barnehagen og spør hvor ungen min er, og risikerer at assistenten faktisk ikke vet hvem det barnet er, for det er ingen som vet hva alle 75 barna heter. Hadde jeg funnet en liten familiebarnehage i nabolaget, der vi kunne fått god kontakt med de som driver den og de som jobber der, hadde jeg uten tvil gått for det. Synes at jo større barnehagene er, dess mindre fornøyd er jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Synes det er godt å høre, her jeg kommer fra er det familiebarnehager, og alle blir drevet av førskolelærere, så jeg har faktisk bare jobbet i familiebarnehager , jeg stortrives med det, og vet at jeg ikke kommer til å trives i en stor en HI
Gjest ->>- Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Nei, jeg ville heller sendt ungen i en ordinær barnehage. Selv førskolelærere har godt av et fagmiljø, og uansett utdanning er det mindre sosial kontroll i en familiebarnehage og hos dagmammaer enn det er i ordinære barnehager. Størrelsen på barnehagen synes jeg ikke er så viktig. Jeg tror de minste har det bedre i avdelingsbarnehager enn basebaserte, og at det er en fordel med små avdelinger fremfor store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå