Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Er førskolelærer som har drevet med familiebarnehage i 3 år, godkjent for opp til 10 barn med en ansatt .. Står nå på flyttefot nedover mot oslo, og har derfor ikke noe problem med å få meg jobb i en stor barnehage der. Men leker med tanken på å starte opp ny familiebarnehage da.. enkel gruppe og kun 0-3 år, er jo så kos når man har masse tid til hvert enkelt barn synes jeg.. Slipper å føle at alt skal gå fort, bli sliten fordi man konstant går på akkord med seg selv pedagogisk pga lite bemanning osv. Vet det er usikkert i firhold til økonomi osv, virker som regjeringa vil alle de små til livs.. Jeg derimot er for at foreldrene skal ha muligheten og et mangfold til å selv velge hva som er best for deres barn, har jo lest her inne at enkelte ikke synes noe om å sende barna i barnehagen når de er året ! Hadde du syntes det var et bedre alternativ for poden å gå i en familibarnehage ( Med en førskolelærer som drev ), enn å sende den i en stor en ? Jeg mener selv at de små har det best i en familiebarnehage, eller en liten barnehage en familebarnehge er ikke så ulikt hjemmet i utseende, og personalet er jo som regel veldig stabilt og vi har god tid til å se alle på en dag !! Synspunkt?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 JEG er helt enig, men det er vel enkelte som mener det er bedre pedagogisk tilbud i barnehage, at de blir kjent med flere i gata osv. Men som sagt for min del virker det flott med familiebarnehage og den nærheten barn får der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå