Gå til innhold

Herregud, jeg klarer jo ikke å gå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så ufattelig mye verre i bekkenet de siste dagene. Og nå klarer jeg ikke å gå. Sitter å stapper i meg klementiner for jeg klarer ikke å reise meg opp for å lage mat, gå på do eller noe. Hva gjør man da??

Smertene har blitt uutholdelige nå......Mannen skal kjøpe med paracet hjem. Og legen i går på sykehuset sa jeg kan ta to paracet 4 ganger daglig. Liker ikke å måtte gjøre det men jeg klarer ikke mer.

Håper håper håper at jeg får ks nesten 2 uker før så jeg har igjen bare en måned.

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, stakkars det høres IKKE godt ut... Og du må sikkert ofte på do også nå på slutten.. Føler med deg, det burde jo være grunn til å få ut ungen litt før tiden kanskje?

God bedring...

(klementiner er iallefall godt da, heldigvis)

Angående paracet, jeg må ta om natten fo r å få sove selv, har så vondt i magen og ryggen! Noe må vi faktisk "unne" oss, det får jo være grenser!

Skrevet

uff, stakkars deg! er helt grusomme smerter du sitter med. Jeg hopper selv rundt på krykker, har 12 uker igjen... er mitt 3.barn! er sjeleglad for barnehage, har to aktive på 2 og 4år og er sykemeldt! er godt med litt avlasting... hender jeg også blir blitt av smerten og sitter å gråter for meg selv, for mister helt motet til å gå 12 uker til slik,å verre skal det bli (vet dette av erfaring fra mine forrige 2 svangerskap). Skjønner av og til ikke hvordan jeg skal klare å holde ut... men finner som regel mottet igjen å tenker at 12 uker ikke er allverdens tid, og at om 12 uker sitter jeg mest sannsynlig med 3.mann i armene, og da er det verdt det! For min del er det om å gjøre å holde meg mest mulig distrahert. Nå er ikke jeg istand til å være noe super aktiv, men har lissom litt "oppgaver" som jeg setter til meg selv hver dag som jeg SKAL klare, og så holder det helt til ungene kommer hjem å da er jo de nok distrahering i seg selv! ;P

Så kommer meg gjennom dagene og tiden går igrunn "kjapt"!

Men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ta paracet pga smertene. skjønner du ikke liker å ta dem. Men er lissom ikke et lite verk i fingeren du har. Er helt grusomme, intense smerter du sitter med. Synes du skal gjøre det du kan for å komme deg gjennom dagene igjen. Er viktig å ha krefter til evt fødsel/keisersnitt oxo! Krysser fingrene for at det ikke er så altfor lenge igjen for deg!:)

Skrevet

Skulle ønske det var det iallfall var en god nok grunn.

Man blir jo så engstelig når man leser om paracet i svangerskapet. At da kan guttene bli skadd av det osv.

Hvorfor har du vondt i magen? urinveisinfeksjon eller?

Har nemlig det selv og har skikkelig magesmerter.

Skrevet

i forhold til det med paracet så er det tidlig i svangerskapet, altså før uke 12! å sjangsen er veldig liten..

tatt paracet med alle mine 3 svangerskap. å venter min andre gutt nå! alt med måte lissom!:)

Skrevet

Er akkurat sånn jeg har det også. Prøver å se lyspunktene men er ikke alltid like enkelt.

Ja er evig glad for at jenta mi går i bhg også. Får ikke brukt krykker engang pga ryggen smeller nedi bekkenet og jeg blir verre av å belaste en side om gangen. Skal faktisk søke om sterilisering også. Er bare 22 år men vil heller ha to unger å kose meg med enn at jeg skal bli helt ødelagt.

Har nok rett i det med paraceten ja. At det er greit å ta når man sliter så mye.

Er som du sier; de er jo verdt det disse barna:)

Skrevet

ja vært inne på det temaet med sterilisering jeg oxo. tenkte på det etter denne, at dette skal bli mitt siste barn! Bekkenløsning blir jo ikke akuratt bedre for gang til gang.... men samboer ønsker seg veldig et 4 barn! så sitter fint å vurderer dette, men blir nok lite sannsynlig! er ikke bare det med bekkenløsning,men skal jo klare å ta meg av de da 3 jeg har fra før selv om jeg er gravid. Så tror nok han må gi slipp på den drømmen. Og 3 barn er igrunn nok synes jeg oxo. Fikk min første da jeg var 20 og min andre da jeg var 22 og min tredje nå som jeg er 24, synes jeg ikke har gjort annet enn å gå gravdi! hehe... de er for all del verdt det! men har lyst til å bare være oss nå! føler vi er en full familie nå snart når 3.mann kommer. så sterilisering er nok aktuelt her oxo! for uten den kommer 4.mann fort! ;P

Skrevet

Oi, ikke verst at samboeren din vil ha 4 da. :P

hadde aldri i verden klart å hatt to unger og gått gravid en tredje gang når jeg får sånne smerter så her får det holde med to tette :)

Føler vi er på en måte fulltallige vi også. Når vi fikk første var det noe som manglet hele tiden men nå har jeg slått meg til ro med at etter nr 2 er det stopp.

Skrevet

sånn jeg følte det med min e oxo. Etter 1.mann kunne jeg fått en til på dagen etter. Men etter 2.mann tok det litt mer tid, men følte at det var en som manglet ennå. Så nå som 3.mann er på vei føler jeg at vi er fremme. Hadde aldri vurdert 4.mann selv, men mannen har et så stort ønske om det, så utelukker det ikke helt. Eller vurderer det hvertfall. Men tror bekkensmertene taler ganske sterkt imot.... de anbefaler å vente 3 år etter svangerskap med bekkenløsning før en begynner på en ny. Slik at bekkenet får tid til å stabilisere seg. Men om 3år er det uaktuelt å begynne på ny! synes det er greit å ha dem relativt tette og bli ferdig lissom. skulle det blitt en 4.mann så måtte den kommet kjapt etter 3,mann! Måtte ha blitt i ammetåken..:P hehe..

Skrevet

Sånn vi også tenker. Vil ha barna tette. Mye lettere å finne på ting og så slipper vi det at når eldste er 6-7 år at vi må begynne helt på nytt med en baby da.

Er det såpass lenge man egentlig skal vente når man har bekkenløsning ja. Visste jeg ikke. Sikkert fordi med 1.så var det ikke så ille. Klarte å gå turer hver kveld osv. Og jeg var jo nesten helt bra før jeg ble gravid igjen. Var egentlig mest redd for hypermesis denne gangen pga jeg hadde det med 1. Å spy 20 ganger i døgnet var ikke akkurat moro. Men fikk ikke det denne gangen. Ble visst bekkenløsningen som ble problemet gitt.

Har forøvrig fått i meg paracet så det hjalp på litt. Fikk i allfall rørt litt på meg etter 20 min. Klarte å gå 5 m til kjøkkenet. Woohoo. hehe

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ta paracet, slik ting er nå! Hvordan klarer du å komme deg på do?

Skrevet

Jeg har vondt fordi jeg har konstante kynnere om natten, og det har begynt å gjøre vondt i ryggen også..:(

I følge jordmor skal hun strippe meg på neste tirsdag, dagen over UL termin.. Blir spennende å se om det skjer noe da, eller aller heslt før den tid:)

Skrevet

meg80: jeg klarte å komme meg på do til slutt når jeg fikk smertestillende. Heldigvis! Må nok ta mer paracet senere før jeg legger meg så jeg klarer å sove litt og klarer å komme meg opp i morra. Må til legen å levere urinprøve. Uflaks at jeg har time akkurat i morra.

Margarita: Såpass ja. Får håpe du ikke går over termin siden du plages så fælt med det da. Tror du føder natt til mandag jeg. Mandagsmorgen kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...