Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har gått over i uke 8 i dag, men føler meg ikke gravid overhodet. Tok to digitale som viste gravid ved forventet mens, men etter dette føler jeg ingenting. Er så redd for at jeg ikke er gravid likevel. Har ikke hatt noen blødning og har fått bestilt meg en UL time neste uke, men klarer ikke å slippe uroen i kroppen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Hei. Jeg har det akkuat som deg, og skal på tidlig UL i morgen. Jeg har ingen råd, men jeg forstår hvordan du har det. Er i uke 7, og har ingen symptomer i det hele tatt, og føler ikke at jeg er gravid, selvom 5 tester hjemme, og en hos legen bekrefter det. Jeg tror du bare må holde ut til UL... Trøsteklem fra meg...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Er du trett? Ømme bryster? Det var det eneste jeg hadde. Og jeg var også utrolig overrasket over at det var kun det. Men gravid var jeg! Lykke til, sålenge du ikke har hatt blødning så er det sikkert ikke noe galt!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 13:20 her. Trøtt er jeg, og har veldig vondt i brystene... Er det i seg selv gravidsymptomer? Jeg er stort sett alltid trøtt (går på medisiner med idiotiske bivirkninger), og brystene har jeg på en måte forbunnet med kulda, for jeg har alltid vondt i brystene på denne årstiden... Blødning har jeg ikke hatt. Men er livredd for innbilt svangerskap siden jeg har prøvd så lenge... :S
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Hei, jeg hadde det på samme måte. Tok det opp med legen. Hun sa at det er helt vanlig at symptomene kan forsvinne litt, andre får de mer å mer, mens noen har jo ikke symptomer i det hele tatt. Er du urolig så bestill en time til UL, får å se at alt er ok med din lille. Men jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt fra uke 7... Først i uke 17 kom det tilbake og da begynte også magen å vises litt. Så det er ikke unormalt nyt det egentlig, for etter uke 30 kan det dukke opp masse plager og du savner tiden kroppen føltes fin igjen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Det er i aller høyeste grad symptomer. Jeg klarte nesten ikke å få dusjstrålen på brystvortene engang. Ikke bekymre deg, da er du gravid! Gratulerer!! Annie lenger opp
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 burde jo ikke ta tester samtidig som forventet mens, testen slår ofte ut feil da!! kanskje du ikke er gravid!!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Jeg mistet alle symtomer i uke 7/8. Er gravid i uke 30 nå
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Hvor har du denne påstanden fra 13:37? Dette er noe av det mest absurde jeg har hørt. Selvfølgelig skal man ta test samtidig som forventet mens. Da er testen 99% sikker....som det står på pakken!!! Til HI anse deg heller som heldig som ikke har mange ekle symtomer. Men ta en UL for å roe deg ned litt, så kan du kose deg ordentlig med graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 13:37 : For en idiotisk ting å si! Er jo akkurat da en SKAL teste.. Uansett! HI: Du er nok helt sikkert gravid En graviditetstest slår ikke ut om du ikke har HCG-hormonet i deg. Og når du har tatt TO digitale tester, er det ikke noe tvil Jeg hadde heller ikke mye symptomer, kun trøtt, ømme pupper og småvondt i magen (da livmora vokste). Og jeg har et barn på 2 år nå.. men, det går jo an å bestille en tidlig ultralyd. Det kommer jeg til å gjøre når jeg blir gravid neste gang. Syns det er helt teit at man må vente til uke 18 før en får ultralyd..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 da burde du lese en gang til før du uttaler deg!! du kan ikke ta den samme dagen som du forventer mens! ring alle leger og gør du kjære lille venn
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Hør her, det er VELDIG vanlig å IKKE ha noen gravidsymptomer også. Det er ikke alle som blir kvalme, får ømme pupper osv. Dette vet jeg selv, hadde så og si ingen symptomer, annet enn en etterhvert voksende mage, og nå har jeg to fine levende symptomer gående :-) Prøv å slappe av, stol på de to (!) graviditetstestene du har tatt. Tenk fornuftig, du ville ikke fått positivt på disse uten at du var gravid. Jeg forstår uroen, men det er viktig å prøve å skru tankene litt vekk fra det negative. Vi vet at de første tre månedene er litt usikre, men som oftest går det fint, og du er kommet i uke 8, og det er størst fare i starten. Dette kan du uansett ikke styre, så det har ingen hensikt å bekymre seg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 13:37 og 13:51 du har nok sovet i timen. De aller fleste tester i dag er så sensitive at de kan tas 3-4 dager før ventet mens, og en kan stole på resultatet, særlig om den er positiv. En test kan vise feil negativ ja, særlig om man tar den før mens. Men en positiv test er en positiv test. Den viser ikke det om man ikke er gravid. Og til HI, det er veldig vanlig å ikke ha noen symptomer, særlig tidlig i graviditeten. De lange symptomlistene man leser på div forum er nokså misvisende, bare et fåtall av de symptomene er tidlige. Og de aller fleste får bare noen få, eller ingen av de symptomene. Lykke til videre
gravidus Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 jeg fikk positiv test en gang, da jeg tok nært intill forventet mens! legen sa da til meg at det kunne skje pga noe hormongreier, fikk det ikke helt med meg! Men du har jo tatt 2, og symptomene kommer og går litt i starten gratulerer
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 Legen mente nok kjemisk graviditet. At et befruktet egg prøver å feste seg men løsner igjen(før mens). Det kan allikevel være nok til at det begynner å skilles ut hcg. Og om man tester før mens opplever man positiv test, og at mensen kommer som normalt eller et par dager forsinket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå