Jenny-penny Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Lillemor på to uker har mye luft i magen , som fører til uro og smerter. Er det noe jeg spiser, smokken eller noe annet? Tips og råd?
rødt&blått Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Prøv å kutte ut melkeprodukter, det funket her... kjipt, men er deilig når barnet har det godt! Ellers så kan det jo være alt fra kaffe til kål, erter, løk etc, men det vet du sikkert..
Gulosten™ Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Åh, det kan være mye rart Ammestilling (pass på ditt og datt, at hodet tipper litt bakover og at hun har hele brystvorta inni munnen og at haka ligger heeelt inntil brystet) Reaksjon på matvarer du spiser (her funker vel strengt tatt bare elimineringsmetoden), Soffen min reagerte på surkål! At hun får i seg luft når hun bruker smokk er mindre sannsynlig tror jeg.. Du kan bære henne sånn at hun ligger på magen på underarmen din Gi henne litt sukkervann og se om det hjelper (1 ss sukker til 1 dl vann, kokes opp og avkjøles) Sykle med beina hennes Ta tempen Bære henne med hodet på skulderen og massere ryggen hennes med sirkulære bevegelser Det finnes jo muligheter for at hun rett og slett bare har vondt i magen, men hvis det blir for ille så gå til en kiropraktor, de er så flinke og det går fort over Gikk fødselen fort? Eller tok det lang tid?
Jenny-penny Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2010 Takk for flott svar! Fødselen gikk veldig fort. Fra 4cm til full åpning ca 45 minutter.
♡ A & E ♡ Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Uff, det virker som vi har gått rundt å gjort mye av det samme med barna Var disse tingene jeg hadde tenkt å skrive selv...
Aliena Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Har slitt med det samme med min to uker gamle gutt. Her funket det å gi fenikkelte før hvert måltid.
Gulosten™ Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Det var selvfølgelig Fennikkelte jeg tenkte på Jeg har gudskjelov ikke hatt sånne unger, men har plukket opp litt i løpet av 10 år som dibber! Lykke til, da
trekløvermor Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Vet vi brukte minifom (?) dråper, som vi kjøpte på apoteket. Men vet ikke om dette finnes ennå, minstemannen min er 10 år. Men det funka iallefall fint som snus!! Lykke til =)
Plutselig_gravid Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Her funket ingen ting. Helt til jeg kuttet ut ALT av melkeprodukter. Da sluttet kolikken tvert.
annesmil Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 Hei, sønnen vår fikk også vondt i magen når han var rundt 2 uker gammel. Jeg hadde gått til fysioterapi under svangerskapet pga bekken løsning, hun anbefalte meg å gå til ei osteopat de hadde der om jeg hadde en litt vanskelig fødsel (veldig rask, lang, sugepropp, setefødsel ++). Hun hadde jobbet mye i Tyskland og der var det veldig vanlig og ta med nyfødte for å "låse" opp nakken, slik at spiral vesken fikk flyte lettere og dermed fungerer hele kroppen bedre. På små barn er magevondt det mest vanlige, men det trenger ikke alltid ha noe med mat å gjøre. Vertfall, vi gikk. Det kostet 250,- pr gang så tenkte uansett er det jo bare å prøve. Etter første gang merket vi stor forskjell, han slutet å presse og slapet tydelige av bedre. Han gråt mye uner første behandling, men det eneste hun gjorde var å holde hendene på ett punkt på nakken. Neste gang holdt hun på ryggen, denne gangen grt han ikke. Han sov lenge etterpå. Så var han som ny, og siden da har han hatt veldig lite problemer med magen, så å si aldri. Han er nå 2 år og en frisk og oppvakt stor gutt : ) Så jeg anbefaler alle å gå til en ostopat, neon trenger en behandling mens noen kanskje må ha 6. (I tillegg forskess det en del i Tyskland på sammen heng mellom ADHD og "stengt" nakke, kan sammenlignes med KISS syndrom. Av de som har vært hos ostopat som liten er det veldig få som får ADHD. Litt større barn med ADHD har også hatt veldig god effekt av å gå til osteopat.) Om du kommer fra Oslo eller omegn, så send en privat meld så skal jeg sende deg kontakt info til hun vi gikk til. God bedring til minstemann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå