Gå til innhold

9 mnd og ruller ikke lenger fa rygg til mage... grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 9 mnd.

Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var 4 1/2 mnd. Og fortsatte å gjøre det ved behov i flere mnd'er. Men fra hun var ca 7 mnd sluttet hun helt å rulle rundt! Hvis vi legger henne på ryggen, blir hun bare liggende der å leke, slappe... Har hun ingenting å leke med eller se på, så leker hun gjerne med tærne sine - biter på dem e.l.

Selv når vi prøver å oppmuntre/provosere henne til å snu seg, så ligger hun bare der. Snur seg max rundt på siden, aldri helt rundt..

Bør jeg ta dette opp med helsestasjonen? Hva kan det komme av at hun ikke lenger ruller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun koser seg på ryggen? Tror ikke jeg hadde latt meg stresse av dette. Er hun normal i utvikling ellers? Du kan jo alltids nevne det på hs.

Skrevet

Jo.. hun virker jo som om hun syns det er veldig greit å ligge der. Men hun får jo "nok" til slutt, og selv da snur hun seg ikke. Blir til at hun ligger og hyler (ikke gråt, men skrik etter oppmerksomhet/ pga misnøye) til noen ikke holder ut og tar henne opp eller snur henne.

Tror hun er normal i utvikling ellers ja. Hun snur seg fra mage til rygg (sjeldent, men iblant), kan sitte greit (klarer ikke å sette seg opp selv ennå) og åler seg. Hun bruker pinsettgrep. Osv. Virker normal i utviklingen generelt sett ja.. :)

HI

Skrevet

Hun er kanskje lei av det. Når hun har vært flink og rullet seg rundt såå lenge skal hun vel nå utvikle seg enda videre. Det er neste trinn som står for tur, som vel består av åling/kryping og prøve og sette seg opp på rompa.

Selv om jeg kan rulle meg rundt på gulvet om jeg vil, driver jeg ikke med det hele tida, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...