Gå til innhold

Hva ville dere gjort da? Dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har mamma ringt meg IGJEN og spurt om vi kommer til dem på julaften. Dem er mamma, pappa og mine søsken. Og jeg har svart nei, for ørtende gang. De vil at vi skal komme fordi det blir kjedelig for dem når det ikke er små barn der. Men jeg ringte dem først og inviterte dem! Jeg ble faktisk litt såret da mamma ikke svarte og ringte meg dagen etter og inviterte oss til dem. Begynner å lure på om hun er litt dum. Det er ikke slik at vi boikotter dem, men min manns søster som ikke har noen familie i det hele tatt, ikke foreldre engang, skal komme til oss, og reiser vi, så blir hun sittende alene. Det er så langt at vi må overnatte om vi reiser. Dessuten så var det faktisk vi som inviterte først. Det er ikke første gang mamma sitt behov for å bestemme plager meg, for å si det sånt.

Ville dere:

1. Bare sluttet å svare siden hun allerede har fått et svar?

2. Ringt alle søsken og pappa og invitert dem individuelt så kunne alle bestemt selv? Nå har mamma bestemt for dem. Søsken er 18, 19 og 26 år. Og så feiret hjemme hos meg med de som kom.

3. Sagt til henne at jeg lurer på om hun er riktig klok? Og så feiret hjemme...

4. Reist til dem og latt min manns søster sitte alene... Hun vil ikke være med pga sosial angst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så din søster kan feire jul med alle om det er hjemme hos deg, men ikke hos din mor? Så kan du ikke si til din mor om hun vil feire med dine barn så får hun komme til deg. Ferdig med det! Hun kommer om hun selv vil. Du tenker alt for mye på ingenting:)

Skrevet

HI her...

Neinei, det er min manns søster. Hun bor i kjelleren vår. Hun vil ikke reise bort for flere dager og sove hos noen hun ikke kjenner, men vil gjerne være med på julefeiringen så lenge hun kan dra hjem når det passer henne.

Skrevet

Om dere allerede har gjort en avtale med din svigersøster så må dere holde den og det sier du til din mor.

Skrevet

En avtale er en avtale ville nå jeg sagt. Og det var da du som inviterte først!

Jeg hadde nok sagt noe som at nå må du slutte å spørre, jeg har jo invitert dere til meg!

Skrevet

HI her igjen.

Takker for svar dere. Jeg kommer nok til å bli hjemme, men ville dere ringt mine søsken og spurt dem likevel? Selv om de kanskje vil være hos mamma, så har de iallefall blitt spurt?

Skrevet

gjort som dere hadde avtalt og fortsatt sagt nei til din mor.

Hvis dere spurte først så vet de jo at dere skulle være hjemme. Kan ikke be dere da.

Skrevet

jeg ville ikke ringt dine søsken, det er såpass nærme jul at de har nok blitt spurt av din mor. Synes ikke de skal komme i midten av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...