Gå til innhold

Mannen vil at alt skal ha ALLE pengene felles...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Merkelig du er HI..

Det er faktisk vanlig med felles ø.

Her går hans lønn inn på egen konto og min på min.

Så deler vi alle pengene inn på regningskontor, sparekonto og brukskonto(felleskonto), felleskonto har vi da 2 kort til.

Vi bruker kun felleskort...våre private lønns visakort er aldri i bruk så og si.

Vi deler alt.

Jeg styrer med all økonomi. veldig greit.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en felles konto, der vi betaler inn litt ulikt - han tjener litt mer enn meg. Jeg har imidlertid barnetrygd og bidrag til eldstemann - men jeg betaler det meste til ungene så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på det. 2000,- pr mnd som fast utgift er mye når man skal bygge hus og betyr selvfølgelig en del for hvor mye lån de kan ta opp ol. Jeg synes hun skulle fortelle mannen denne hemmeligheten og få det inn i økonomien.

6.000,- pr person til personlig forbruk er uansett hinsidiges mye om de forsøker å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg reagerer også på at hun skjuler dette for mannen.

Men jeg syns 6000 HVER i lommepenger er MYE! Jeg har regnet på at vi tilsammen har 4500 kr til "det vi vil" når alt er betalt, og det etter at banken gir oss avdragsfrihet i 6 mnd.

Hvis du har 6000 kr til eget forbruk hver mnd bør det ikke være noe problem å sette av 2000 til moren din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forskjellen i å få 6000 hver i "lommepenger", og å betale inn på felleskonto? Den forstod jeg ikke helt. Er det ikke lommepenger det du sitter igjen med etter å ha betalt inn på felleskonten nå?

For meg høres det ut som to helt like ting, bare forklart på ulik måte, menmen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...