Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hvor på kroppen og er dere bedre i perioder, vil det aldri forsvinne? Jeg har på begge forryggene og litt på knærne. klør veldig, spesielt når jeg bruker ull sokker:( Fått sterk cortison av hudlegen nå...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Hei. Jeg har vært plaget med dette siden jeg var barn, men har vært mye bedre etter at jeg selv ble mor. Har et barn som sliter med atopisk eksem også, så føler jeg har god erfaring med dette Psoriasisen kommer og går, smører du på tykt lag med kortison vil det forsvinne etter få dager. Det er viktig å smøre kroppen jevnlig, a-derma kremen vil jeg anbefale, kan kjøpes på apotek. Selv smører jeg meg med denne på de mest utsatte stedene (albuer, kne, mellom fingrene osv) hver kveld, og barnet mitt med atopisk eksem smøres på hele kroppen hver lveld med a-derma. Når utslettene kommer er det kortison som må til, og da må man smøre på et tykt lag der man har eksem i noen dager, så forsvinner det. Utslettene vil komme å gå, i perioder er både jeg og min sønn helt uten utslett, for så at det kommer tilbake. Det er viktig å smøre jevnlig selv når man ikke har utslett for å forebygge. Her i huset har vi funnet ut at disse tingene ofte forverrer kløen: ull, parfymerte såper/kremer etc, sutrusfrukter, kulde. Alt dette holder vi oss unna for å om mulog slippe unna utslett, men likevel kommer det tidvis.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg er bare lett plaget av dette med noen små flekker her og der, men mamma har det i perioder ganske ille. Hun smører rett og slett på Pattesalve. http://www.venneslanetthandel.no/productdetails.php?product=472/ Vet det høres litt sykt ut, men er helt utrolig. Og mye sunnere for huden enn cortison. Verdt å prøve kanskje?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 tusen takk dere. skal lagre dette slik at jeg kan lese når jeg trenger tips. er dårlig å smøre meg, smører aldri med fuktighetskrem..må begynne med det ja. pattesalve?? hva er det... får vel kjøpe å prøve da, takk:))) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå