Gå til innhold

lekkasje av fostervann, deretter blødning uke 17

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet i natt av fostervann som rannt mellom lårene mine.. gikk en tur på do etterpå og når jeg snur meg ser jeg masse blod.

har litt ubehag i magen, men ikke smerter.. så ble sendt hjem fra lege med beskjed om at det er normalt , muligens starten på en SA..

noen som har opplevd det samme?

er utrolig lei meg og nervøs :(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, skummelt...:s

Kunne du ikke få time til ultralyd...? Syns han burde sende deg videre... Grusomt og gå rundt og ikke vite hva det er...

Kanskje du kunne ringt til fødeavdelingen på sykehuset, og spørre om du får komme til en sjekk (da tar de ultralyd,og sjekker det som måtte være nødvendig):) Du er jo såpass langt på vei att legen burde ta det litt mer alvorlig... Men att du ikke har smerter er jo ett godt tegn...:)

Lykke til...:)

Skrevet

Ring for all del poliklinikk på sykehuset, du skal jo ikke sendes hjem etter fostervannlekkasje.

Skrevet

du m ringe sykehuset!! OM du faktisk mister nå,er det ikke bare en liten blødning som i uke 5..(om det ikke har vært dødt lenge) og om du får ul og fosteret lever så burde de legge deg inn..som hun dama i den nettserien jordmødrene som mista vannet i uke 15, men lå sånn til uke 29 å fikk en gutt som overlevde..

Skrevet

Sendte han deg hjem - i uke 17!

Du må komme deg på sykehus kjære deg. Fort fort!

Skrevet

tusen takk for svar :)

legen sa at om jeg ble sendt til ul nå så kunne det se bra ut, for så å forverre seg utover dagen.. han sa også at de har fått brev fra gyn. om at de ikke skulle sende oss innover for tidlig..

jeg bare føler at hadde jeg vært eldre hadde jeg blitt tatt mer alvorlig. det virker som at siden jeg er rundt den alderen hvor det er størst sjangs for et friskt barn så blir ikke dette håndtert på samme måte som ved de som er over 38 og gravid.

er det noe galt er det vel lite å gjøre med :)

Skrevet

Jammen det må jo gjelde de som er kortere på vei enn deg - før uke 12.

Han legen må jo ha misforsått fullstendig.

Ring i vært fall til føden og forhør deg med de.

Skrevet

Nei nei nei neiiiiiii... du ska davel ikke sendes hjem sånn!!!!

Hva slags forbanna legementalitet er det der...

Jeg hadde sterke smerter i mitt andre svangerskap å var livende redd samt at jeg spekulerte i om det lekket forstervann der ble det spekulasjoner i om det var en mulig sa påvei men jeg blødde jo ikke da, så jeg satte helvete igang å forlangte ul...

Alt var heldigvis bra med den lille å de ga meg ekstra oppfølging den tiden etterpå....

Ikke gi deg kjære du, dette er forbaska sprøyt!! Du skal inn nå!!!!

Skrevet

Sier som de over, du må ringe føden. Eller gyn vakthavende på sykehuset. Om du mister nå blir det betraktet som fødsel om det ikke skulle vært dødt lenge.

Kjære deg du må ringe!!!

Skrevet

Ikke ring gyn pol...ring føden der du bor!! nåå!! som Carina her sier..dette blir en liten fødsel..om ikek barnet har vært dødt lenge..å det blir ikke noe koselig for deg!!

kjære vene..får helt vondt i meg..disse legene.......

Skrevet

jeg håper virkelig at du ringer føden.. Og jeg håper at alt går bra med deg og den lille..

Jeg var igjennom noe av det samme selv i forrige svangerskap. og det endte desverre i en alt for tidlig fødsel. Gutten vår kom til verden i uke 21 + 5. 6 timer etter vannavgang.. og da er man jo ikke langt nok på vei for at det skal gå bra..

JEg skjønner ikke hvordan legen kunne sende deg hjem.. ring rett til føden. du har krav på en undersøkelse.. med en gang...!! Jeg ble hentet med sykebil..

masse lykke til.. jeg håper inderlig at det "bare" var en liten lekasje, og at alt står bra til..

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Uff, forferdelig å gå sånn å ikke vite. Jeg opplevde småblødninger i uke 14, gikk til lege og alt så fint ut. Måtte bare gå hjem å vente og se hva som skjedde. Et døgn senere begynte jeg å få rier, vannet gikk og blødningene ble kraftigere. Jeg mistet min lille.

Jeg følte også at jeg ble dårlig behandlet. Måtte innom legevakt, fastlege og tusen omveier før jeg fikk kommet meg på sykehuset. Jeg har født før, så jeg visste at barnet var dødt. Allikevel måtte jeg henvises hit og dit og alle veier, før jeg fikk kommet meg på ultralyd.

Jeg ville ringt sykehuset (føden), og krevd å få komme. Si at du har det helt forfæredelig og vil vite NÅ hva som skjer.

Håper virkelig det går bra for deg :)

Lykke til!

Skrevet

Kjære deg!

Jeg håper du har hørt på de over her og ringt føden..vet du med sikkerhet at det var fostervann som kom?? Blødninger så langt i svangersjapet SKAL følges opp ved sykehus. Jeg hadde store blødninger i uke 13 og jeg ble innlagt på dagen! her skyldtes blødningene en morkake som lå langt ned. Lykke til! håper du møter noen som tar deg på alvor!!

Skrevet

ringte føden og ble sendt inn tvert.

på gyn. sjekk fikk vi se et slående hjerte og fosterbevegelser <3

var nok fostervann til lillegull også.

var en blodansamling i morkaka som var årsaken, så så langt ser det bra ut.

ER SÅ LETTA <3

Skrevet

Huff så skremmende det hørtes ut, men veldig bra du fikk komme deg inn på sykehuset for å få sett at alt står bra til! Skjønner godt du er letta!

Fortsatt lykke til med svangerskapet :-)

Skrevet

Så utrolig bra, har tenkt på deg og lurt på hvordan det gikk.

Skrevet

Ååååå så bra!!! Nå ble jeg lettet :) Har tenkt på deg i hele dag.

Han legen din skulle hatt seg en lekse!

Masse lykke til videre :)

Klem

Skrevet

så søte dere er :)

setter stor pris på alle svar.

hadde nok ikke ringt føden om ikke dere fåreslo det, ettersom legen min var som han var :)

ordinær ul neste uke, så håper så inderlig at den lille holder seg der inne og er frisk :)

Skrevet

Så godt å lese at alt ser bra ut :) Lykke til videre mari92 :)

Skrevet

Åhhhhh så godt å høre. Fikk frykteli vondt inni meg når jeg leste innleggene dine her å tanken på at du skulle sitte der å bare vente det brakte opp minner hos meg selv av en idiotisk lege erklæring...

Klemmer fra meg å spireknuppen i magen til deg å din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...