Gå til innhold

Trening i kulda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg løper litt, men i det siste har jeg ikke klart å få opp farten. Bena blir stokk stive om jeg forsøker å løpe "fort". Jeg greier heller ikke å presse pulsen opp så mye som vanlig (bruker pulsklokke), men å løpe på lavere intensiteter er ikke noe problem. Har dette noe med kulda å gjøre? Jeg har ingen erfaring med å trene når det er kaldt. De siste gangene jeg har trent har temperaturen ligget rundt -15 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for den, men den svarte ikke på spørsmålet.

Jeg har også en grense på ca -15 for om jeg trener "hardt", akkurat som hun anbefaler, men det jeg lurer på er denne følelsen av at jeg ikke greier å presse meg. Har det noe med kulda å gjøre eller er det sansynlig vis andre forhold som gjør det?

Gjest cunning stunts
Skrevet

Fast kur her for tilsvarende:

De neste to ukene gjør du utelukkende dette: annenhver dag kjører du lett oppvarming, finner deg ei fin flate og kjører så en stolpe rolig fartsøkning, en stolpe 80% fart, en stolpe rolig fartsdemping. Jogg tilbake. Gjenta ti ganger. Jogg ned ti minutter. Jobb med uttøyning og bevegelighet parallelt. Lykke til.

Skrevet

Skal forsøke noe sånt. Føles helt merkelig ikke å greie å presse kroppen slik jeg er vant til.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...