Gå til innhold

Ettermiddagssamvær, teller det som "netter" ovenfor NAV mht bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvis bf har samvær med barna en ettermiddag i uken, altså ikke overnatting til dagen etter.

Mht bidrag, hvor man definerer antall overnattinger i gjennomsnitt per måned, teller denne ettermiddagen???

Jeg kan ikke tro det, men...Noen som kan bekrefte?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det teller ikke. Fikk jeg beskjed om..

Skrevet

Jeg vil tro det telles noe....

Bf hadde til nylig gutten 2 netter i mnd, og i tillegg 2 ettermiddager i uken. På papirene fra NAV får han trekk i bidrag for samvær på 4-8 netter i mnd...

Skrevet

Nei, det teller ikke. Netter er netter. Dvs fra en dag til en annen. Uansett hvordan man fri og vender på det så gjelder ikke dette for ettermiddagssamvær.

Kajak&Daniel: dette burde du få ordnet opp i, for dette er feil.

Skrevet

Hvordan vet du at det er feil? Pga de på NAV har sagt det, eller har du lest det noe sted? I så fall hvor? Vanskelig å vite om ting er riktig eller feil, da jeg ikke er inni noe lovverk, og kan kontrollere selv....

Skrevet

Fordi jeg har en eks som har hatt dagsamvær en periode, for så å gå over til en natt, til to netter og så til 6 netter i mnd. Og når jeg har søkt om bidragsendring har dette kommet veldig klart frem på papirene. Jeg har også snakket med flere saksbehandlere der om hva som er riktig å skrive på disse overnattingssamværene.

Fra 0-1.99 netter i mnd skal det ikke trekkes noe i bidraget f.eks.. alt står forresten på nav sine sider. Der står det overnattingssamvær og som sagt, overnatting betyr ikke samvær på ettermiddagen noen timer. Det betyr at barnet tilbringer natten hos far, altså fra en dag til en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...