Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Hvordan legger dere opp julaften?, med tanke på gaveåpning middag osv?

Syns ikke det er så lett å legge opp dagen både etter poden og de andre voksnes premisser. Vi må ta litt hensyn til flere ettersom vi feirer hjemme hos mamma.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får Bo (som er det eneste barnet i storfamilien) enormt mange gaver, så han åpner litt gjennom hele dagen. På den måten har han litt å sysselsette seg med mens vi voksne styrer med vårt ...

Middag spises kl 17, også blir det felles gaveåpning etter det.

Vi er hos mine foreldre vi også - som bor 4 min. kjøring fra oss. Det jeg lurer mest på er hvordan jeg skal gjøre det når han skal sove (kl 19).

Skrevet

vi spiser middag tidlig i år kl.15.

åpner gaver etterpå

snupp er en "partyjente" så hun holder seg våken så lenge hun får lov. Legger henne etter gaveåpning mv.

Når vi har vært borte på juleaften så har vi rett og slett bare gjort henne i stand for natten før vi har reist fra det stedet vi har vært og så har hun sovnet i bilen og blitt båret inn. Våkner av det, men er da "hinsides" så hun sovner greit igjen.

Skrevet

Til vanlig er det julemiddag klokken 5 hos oss. Men tror den må bli tidligere i år. Pakkene blir spredt utover dagen. I fjor måtte jeg spre de utover flere dager ettersom han ble veldig fornøyd og ville leke med det han fikk;)

Lurer på om jeg skal la han sove en god formiddagslur sånn at han klarer å være oppe litt lengre på kvelden. Som regel sover han når klokken er halv 8.

I fjor var han lagt seg når vi voksne åpnet pakker. Men det føler jeg han er for stor til i år.

Skrevet

Vi skal i hvertfall gjøre det litt annerledes i år enn i fjor. Da spiste vi som vanlig kl 17 og tok pakkene etter det. Det skjærte seg helt. Vi prøvde vel å legge henne i 20-21 tiden, men det gikk ikke så det endte med at hun ikke sovnet før i 2-3 tiden.

I år skal vi til svigers og da overnatter vi der sånn at hun bare kan legge seg når hun er trøtt. Vi kommer da til å til å åpne pakkene hennes som vi allerede har hjemme (dvs. fra min familie+noen venner) på dagen. Så reiser vi til svigers, regner med at vi spiser ca kl 17 og tar pakkene hennes etter det. Og at vi tar våre pakker når hun har lagt seg. Får se det an litt når hun er trøtt og sånn da. Hun legger seg vanligvis kl 19, men det blir nok litt senere på julaften.

Skrevet

Vi spiser kl 17 og begynner gaveåpning rett etter det. Gutten vår legger seg ikke før 20.30-21, så det er ikke noe problem for ham å få med seg alt. Han åpner så mange gaver han har lyst til og blir han mett på gaver kan han spare resten til dagen etter. Vi foretrekker det framfor at hele julaften skal bli et eneste gaveorgie. Det er vi som holder jul så legging og slikt er heller ikke noe problem. For oss er det uansett ikke noe alternativ å feire et sted vi ikke kan overnatte. Å avbryte julaften kl 19 eller 20 fordi man må hjem å legge barn er ikke aktuelt, og det er også en av grunnene til at vi feirer hos oss selv og heller inviterer familien hit.

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å spare noen pakker til 1.juledag. Tror han vil ha mye mer glede av dem på den måten. Satser på at han blir med på felles gaveåpning på kvelden. Har ikke samvittighet til å legge han for deretter åpne pakker selv. Men det er kanskje bare dumt å tenke sånn. Hva synes dere. Min blir 3 i februar..

Skrevet

For det første så håpar eg at lille (3 år og 1 mnd) søv ein lur på dagtid, viss ikkje så kan ho ikkje vere våken etter 19/19.30. Hø søv av og til i barnehagen (og viss eg trillar tur med ho), så satsar på at vi klarar det.

Vi skal vere heime på julafta og mamma og pappa kjem hit. Det blir middag kl 16, og så begynner vi med pakkane ca 17.30. Då har vi forhåpentlegvis fått gjort unna størsteparten til lille skal i seng (ca 20/20.30 - viss har sove).

I fjor sovna lille før ho var ferdig med pakkane, så vi sparte nokon til både ho og broren og så fekk dei opne neste morgon. Stor stas, gjer det kanskje i år og.

Skrevet

Her starter vi med å åpne gavene før middagen og fortsetter etterpå. I fjor var vi ferdige rundt 22-tiden. Tidligerer år har vi tatt alt etter middagen og ikke vært ferdig før rundt midnatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...