Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Jeg holder på å hamstre bleier å lurer på hvor lenge skal regne med at lille gutten min kommer til å bruke bleie. Hva er normalt? Takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Mine har sluttet med bleie ved 3 år (+- en måned), og sluttet med nattbleie ved 3,5 år.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Min jente (virker som om det er forskjell på gutter og jenter på dette) sluttet med bleie på dagtid da hun var 2 år og 4 mnd. Nå er hun 2 år og 10 mnd og bruker enda bleie på natt, men kan sove på dagtid uten. Det kan være vanskelig å vite hvilken bleiestørrelse han vil bruke, men blandt våre venner har de fleste brukt Libero Up&Go str 7 fra ca 2,5 års alder.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Det er ganske forskjellig. Gutten min slutta da han var to år. Begynte å sitte på do innimellom litt før toårsdagen, det var der vi foreldrene som foreslo og tilslutt bestemte han selv at han ikke ville gå med bleie mer. (noen uhell var det første året altså) Den yngste broren min var av en eller annen grunn redd for doen og startet derfor ikke å prøve engang før han var tre år:) De fleste bruker bleie på natta i omkring et halvår etter at de har slutta på dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Min sønn sluttet da han var 3,5-4 år. Nattbleie 4,5 år.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Åå, takker for supre svar!! hilsen hi! =) =) =)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Ved gjennomsnittlig bruk av bleier vil du ved å hamstre spare ca 100kr pr mnd i forhold til de gamle prisene til kiwi. Så lenge du ikke har ekstremt dårlig råd (og det tipper jeg du ikke har ettersom du har råd til å hamstre så mye), så er det bare tull å hamstre mer enn noen pakker med bleier ekstra.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Jeg bruker coop sine bleier, de koster til vanlig ca 40. Til medlemmer 30 kroner. Og nå betaler jeg 4.90 pakka. Så jeg vil tro jeg sparer masse i måneden på det. Jeg har ikke dårlig råd nei, men er økonomisk! Men takk for info, hi
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 sønnen min sluttet dagen før 2års dagen sin .. tror dette er veldig inviduelt ......
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Mine sluttet da de var 3år og 2mnd og 2,5 år. De sluttet forresten begge på dagen og natta samtidig.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Ja, det virker sånn. Hmm. Takk for svar. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Eldste gutten vår er 3 år og 3mnd nå, å han nekter fortsatt å sitte på do eller potte.. hehe, så det er nok umulig å vite!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er helt for å være økonomisk, men ville bare si at det er egentlig veldig lite å spare på akkurat dette. Hvor mange bleier er det i pakka? For hver pakke sparer du 25kr, så hvis du bruker 4pakker i mnd, så har du spart 100kr i løpet av en mnd. Bruker du 8 pakker (noe jeg tviler på at flertallet gjør), så sparer du 200kr... 4-5bleier i døgnet er vel ganske standard, hvis jeg regner ut fra 5bleier i døgnet, så må det være ca 18bleier i pakka for at du skal spare 200kr i mnd, så veldig mye blir ikke dette i løpet av et år uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #14 Skrevet 7. desember 2010 Bruker Libero til tvillingene, en pakke varer to dager. Så det er mye å spare på å kjøpe bleier på KIWI nå.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 7. desember 2010 #15 Skrevet 7. desember 2010 Eg trur gjennomsnittet for å slutte med dagbleie er ca 3 år. Det mest vanlege er ein gong mellom 2 1/2 og 3 1/2 år. Ungar sluttar som regel med nattbleie litt etter dei har slutta med dagbleie, i snitt 6 mnd etter. Guten vår slutta med bleie ved 2 år og 9 mnd. Han var då ca 13 kg og brukte str 4 fram til han slutta (tynn gut). Slutta natt og dag samtidig. Jenta vår slutta (dag og natt) då ho var 2 år og 3 mnd. Ho var då ca 12 kg og brukte også str 4 fram til ho slutta. Jenta slutta forresten med bleie i slutten av januar, akkurat då Kiwi hadde kjempebleietilbud (stor kasse med dobbelt så mange bleier til same pris), så vi hadde kjøpt inn to kassar. Heldigvis ikkje meir, for bleiene står i boden enno. Men det er jo kjekt å ha bleier liggande når vi har bleiebarn på besøk )
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #16 Skrevet 7. desember 2010 Slutta med både dag og natt da han var 3 år.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #17 Skrevet 7. desember 2010 Her sluttet ungene med bleie når dem var 1.5 år på dagen, men natt bleie et år til. Men er som oftes tørr, kanskje en våt bleie i uka maks.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #18 Skrevet 7. desember 2010 Min slutta da han var 3 år og 1 mnd. Brukte nattbleie i noen uker etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå