Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Er jeg helt gal? Har 2 fra før som vil være 6,5 og 4 når nestemann kommer, hvis alt klaffer. Vil kun ha 1 år igjen av studiene etter permisjonen. Jeg tenker at da kan jeg søke jobber etter endt utdannelse uten å måtte ta hensyn til graviditetsplanlegging (skal ikke ha flere enn 3), og jeg vil være ferdig med barnefødsler i en alder av 30. I tillegg har jeg permisjon når eldste begynner på skolen, og vil være mer fleksibel. Aldersforskjellen vil ikke bli for stor, men samtidig er de 2 andre såpass store at de er ganske selvhjulpne. Håper det klaffer sånn at jeg får barnet i juni, juli eller august, så kan jeg være hjemme 1 år med fødselsstipend og deretter fullføre det siste året Er litt redd for at foreldrene våre vil tro vi er gale, og at de skal reagere negativt på dette..men det er jo vi som bestemmer. Er dette urealistisk av meg?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Jeg syns det høres veldig smart ut.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Min mann og jeg planla barn da vi begge var studenter. Det har vi aldri angret på - noen syns sikkert vi er gale, men for oss har det gått strålende. Det går helt greit for oss å leve på stipend. Vi har alltid penger til overs, og kan ha en OK hverdag med masse kos og god mat. Barnet vårt har aldri manglet noe. Vi har et fint hus og en grei bil. Jeg syns studenttilværelsen går kjempbra sammen med småbanrstilværelsen, Hverdagen min (vår) er veldig fleksibel. Det første året var jeg hjemme i permisjon med lille - det var kjempegodt. Lille går til dagmamma 3 dager i uken. Jeg har fri mandag og tirsdag, så vi koser oss mye hjemme også. Jeg har 3 semester igjen før jeg er ferdigutdannet - og mannen min er ferdig utdannet nå til våren. Vi planlegger faktisk å få nr. 2 nå mens jeg studerer også, nettopp fordi det fungerer så bra. Det eneste du må sørge for er å få nok tid til å lese og skrive semesteroppgaver. For oss er ikke det noe problem, da jeg leser mens lille er hos dagmma, eller etter han har lagt seg kl 19. I eksamensperioden / innleveringsperioder skal jeg innrømme at det hadde vært lettere uten barn - men alt går når man virkelig vil og står på. Lykke til hilsen Studentmamma.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar:) Har tenkt å ta et år helt fri etter fødselen. Deretter tar jeg siste året ferdig og har barnet i barnehage ca 4 dager i uka fra barnet er 1 år, går stort sett bare på skolen 4 dager i uka. Fordelen med å ha barnet i barnehage når jeg studerer er jo også at jeg ofte begynner sent eller slutter tidlig, så barnet slipper å ha så lange dager i barnehagen. Håper det klaffer med prøvingen bare, litt dumt om jeg blir gravid på helt feil tid av året. Kan jo ikke planlegge alt. Men har blitt gravid på 1 forsøk 2 ganger før, så har jo gode odds. HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Får håpe det klaffer slik du vil ha det Selv fødte jeg i februar. Det funket fint det også - da fikk jeg tatt eksamen i desember og hadde deretter permisjon, og begynte å studere igjen i januar neste år. Da var barnet 11 mnd. Studentmamman igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Det går vel også ja, tenkte ikke på det jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå