Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Nå har jeg snakket med samboer, og han sier at vi hadde flere kort igjen da vi fikk de to siste gavene da lille gull var 7 mnd. Da hadde han sagt til svigermor at vi skulle sende kort. Og at hun hadde svart at det takkekortet var for "gammelt". Bildene var så gamle.. siden babyen var blitt 7 mnd. Og hun hadde sagt at vi måtte sende nyere bilder.. Og da hadde samboer sagt at enten de bildene eller ingen. Jeg er enig med dere at dagens "ungdom" ikke er taknemlig osv. Men jeg skal love dere at jeg takker for alt jeg får. Men jeg har inn og ut av sykehuset pga komplikasjoner etter fødsel. Og samboer har styrt med kort osv. Jeg har ikke hatt noen problemer med svigermor tidligere, jeg synes det er å tråkke veldig langt når man lager julekort for andre, når vi har sagt at det vil vi ikke! Jeg er ingen dramaqueen, vi har bare hatt det tøft siden babyen ble født. KOmplikasjon både hos mor og barn. Men jeg takker alle som har svart meg. Hilsen hi fra den andre tråden.
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Send kortene svigermor laget da så er problemet løst. Liten vits i å starte krig for dette.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Det er vel litt hvordan man ser på det. En venninne sin mor sender sine egne julekort med sine barnebarn på (men hun får ikke foreldrene til å skrive noe på der da) Jeg var en av dem som sa du burde sendt takkekort og synes jo egentlig det da men kom jo frem at dere hadde sendt sms. Kanskje dette her ikke er sms-generasjonen
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er enig med hi jeg. Har selv en svigermor som går over mine grenser. Som i dåpen til babyen min. svigermor skulle bake 2 kaker til dåpen, men dagen før hadde hun prestert å lage 7! Sa ifra om det, men det nyttet ikke. Ved neste anledning takker du for at hun har laget kortene, tar de fra henne og nekter å sende de. Hadde jeg gjort iallefall..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Jeg var en av de som mente at dere burde sendt takkekort. MEN!! Hvis dere hadde flere kort igjen og svigermor mente at de var for gamle og ikke kunne sendes. Ja, da kan hun bare takke seg selv og klappe igjen. Vi laget ikke nye kort til de som ga oss gaver en god stund etter at sønnen vår kom. Min far var dødssyk da sønnen vår ble født. Jeg satt på sykehuset dag inn og dag ut like etter at han var født og våket over min far. Samtidig drev svigermor og maste på mannen min om at vi måtte få bilde i lokalavisa der sånn at alle kunne se at hun var blitt bestemor. Jeg eksploderte til sist og ba henne gjøre det selv. Da først forstod hun at hun hadde gått for langt. Noen må tydeligvis ha en skikkelig reaksjon før de forstår. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Var DET galt da?! det var såklart litt i overkant mange, men det var jo bare i overkant snilt, ikke slemt og noe å bli irritert over.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Mn kjære vene, hvorfor sendte dere ikke bare de gamle da? Man kan jo ikke la svigermor / mor bestemme slikt selv om de var litt gamle. En takk er en takk uansett bilde, hehe Når tingene er som de er, så spør dere selv om dette er en sånn kamp dere vil kjempe, eller om dere ikke gidder å lage styr utav det. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Godt spørsmål.. Hvorfor sendte vi de ikke? Hehe, som jeg skrev.. så var det samboer som styrte. Mulig han spurte meg om hva vi skulle gjøre, men jeg var sikkert ikke "tilstede"! Tror han lot være å sende siden moren sa det hun sa. Jeg har fått roet meg ned nå. takk for svar
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 Herlighet, makan til drama for ingenting. I "del 1" skriver du jo at dere ikke hadde flere kort igjen, og at dere ikke ville lage nye kort siden dere fikk gave så sent. Jeg holder med svigermor, og syns dere er barnslige. Hun er nok kjempe flau over at dere ikke har sendt dem takkekort.Du har jo forandret historien din totalt etter at du ikke fikk den responsen du forventet. De er heldige de som bare har jenter, og som slipper å hanskes med overfølsomme svigerdøtre!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 TIl 1808 Jeg er ingen overfølsom svigerdatter.. Jeg mener bare det er å trøkke veldig langt når du lager kort for noen andre! Spesielt når vi har sagt at vi IKKE skal sende julekort i år. Ikke spør hun oss engang? Jeg har ikke endret historien, om du kan lese så står det jo at det er samboer som har styrt med kortene siden jeg har vært inn og ut av sykehuset pga sykdom hos meg og barnet etter fødsel. Jeg skrev at jeg trengte synspunkter, selvfølgelig må jeg tåle å høre forskjellig.. Jeg fikk heller ikke vite at vi hadde flere kort og at svigermor hadde sagt at de ikke var gode nok, før jeg skrev innlegg nr 2. Jeg forandrer ikke på historien. Og har det noe å si? Ingen som vet hvem jeg er, og jeg skal heller ikke bevise noe for noen, jeg vil bare vite om jeg overreagerer. Og det synes jeg absolutt ikke etter å ha hørt at svigermor har sagt at de kortene ikke var gode nok. Da er det hun som er vanskelig!! HI
Lille-Pernille Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Men hva vil du med de to trådene dine da HI? "Jeg vil bare vite om jeg overreagerer" og "det synes jeg absolutt ikke" Her både stiller du spørsmål og svarer på et "problem" du selv har skapt.... Forresten synes jeg det er utakknemlig å ikke sende kort, og upersonlig som pokker å sende sms... Men regner med at du ville reagert likedan mot egen familie. Eller?!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er enig med HI... Det blir jo merkelig at det er noen få som får julekort og andre begynner kanskje å lure på hvorfor ikke de fikk... Svigermor kan sende et bilde og skrive et liten hilsen fra seg selv,men å be HI og mannen skrive på kort som hun har trykket opp er litt drøyt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå