Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Kan jeg be om å få gå 50 %? Er i en situasjon nå som gjør at jeg har mer enn nok med 50 %. Har tenkt å jobbe litt ekstra når det passer. Er det mulig å be om eller må jeg takke nei til jobben`?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Er dette en jobb du har søkt på? Og var den annonsert som 100% stilling? Om så, så synes jeg det er upassende og spør om å få gå 50% istedet for 100%. Men er dette en jobb du er tilbudt via kjennskap og vennskap, så er det jo helt greit å si at du vil gjerne, men da 50% om det er mulig.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 HERREGUD, hvordan skal VI på et nettforum vite det?!?!?!?!
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Du kan selvsagt be om det, men arbeidsgiver står fritt til å si nei. Eventuelt kan du ta stillingen og benytte deg av retten din til redusert arbeidstid med mindre det er til "vesentlig ulempe" for arbeidsgiver, sånn under forutsetning at du har barn under ti. Det er relativt sleipt å ta i mot en stilling under slike forutsetninger uten å informere på forhånd, men juridisk ok.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 du må bestemme deg på forhånd om du vil si nei om du ikke får 50% eller om du da vil ha 100% likevel. Er du på aap, plikter du å ta imot stillingen. Eller være forberedt på at de spør om ev andre stillingsprosenter. Har du søkt på stillingen, ville jeg synes det var svært rart om du ba om halv stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå