KKV80 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Hvor lang tid tok det fra dere begynte med igangsetting til baby var ute? Vet det kan variere, men er bare litt nysgjerrig Fikk beskjed i dag at de setter i gang fødseln min 6.januar, 6 dager før termin.
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Fikk to slike gelekurer, men ingenting skjedde (en morgen og en ettermiddag). Da bestemte de seg for keisersnitt (pga lite fostervann og babyen måtte ut), men da legen sjekket meg før jeg skulle ta ks, så hadde jeg 2-3 cm åpning, så da tok han vannet. Da tok det i underkant av 4 timer. Veldig fort og intenst!
Puppemamma Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Ei venninne av meg fikk først modningstablett - neste dag 2 modningstabletter - dag 3 drypp og ungen var ute på dag 4.
KKV80 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar Er veldig spent. Kan jo ta opp til flere dager har jeg hørt
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Kan ta tid det, og det er ikke alltid det går å sette igang heller, som med meg. Pga vannet gikk tre uker før termin (natt til en fredag) og ingen rier kom fikk jeg sånne stikkpiller søndag formiddag. (leeeenge å vente helt fra fredagen!!!) Fikk to på søndag og en på mandag, fikk ikke en ussel kynner en gang. Derfor bestemte de å prøve noe annet. Drypp mandag ettermiddag, ingenting skjedde annet enn rier totalt uten effekt og ingenting var i nærheten av modent. Haste ks natt til tirsdag, da måtte ungen ut siden det var 4 døgn siden vannet hadde gått. De sa at når man satte igang så tidlig som tre uker før var det ikke alltid det var effekt av det pga kroppen ikke var i nærheten av klar til å føde.
Puppemamma Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 ja, jeg tviler på at det å bli satt i gang er noen ønskesituasjon. jeg håper kroppen klarer å ordne opp selv hvertfall!
Puppemamma Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 det tok 4 dager med henne siden hun ikke fikk mer enn maserier av tablettene - tror de også tok vannet hennes samtidig som hun fikk drypp, var vel siste utvei før keisersnitt
nr 4 i magen på overtid Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 Jeg ble satt i gang 6 dager på overtid i mitt tredje svangerskap. Fikk først klyster, kl 11.oo. En pille vaginalt kl 12. Fikk litt mensmurringer. Fikk en ny pille kl 18.00. Kl 20 fikk jeg fødesstue. Tutta ble født kl 04.26. Lykke til:)))) Ha en fin kveld:)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Jeg kom hjem fra sykehuset i går etter igangsettelse Det tok 32 timer alt i alt.. Fikk ballong, den gav meg 3 cm og så var det føden neste... men det tok lang tid =P
KKV80 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er jo veldig spent da. Håper jo det tar kortest mulig tid, men er forberedt på at det kan ta lang tid. Men de regnet med at jeg var moden nok til at det ikke skulle dra sånn ut i tid..
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Vannet gikk 1 dag før termin. Rier kom med en gang, men stoppet opp etter 8 timer. Ble sendt hjem etter en runde med modningsakupunktur. Hadde modningsrier i 1 døgn før jeg ble satt igang ved drypp. Da hadde jeg 4 cm åpning og fra første drypp til han var ute tok det 6 timer totalt. Han ble da født dagen etter termin.
Babyønske �� Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Jeg var 7 dager over termin når jeg ble satt i gang. Var helt umoden, ingen tegn til at noe ville starte av seg selv. Fikk 2 modningstabletter kl 11. Ble strippet og fikk klyster kl 16-16-30. Begynte å merke svake rier kl 17, som tok seg kraftig og hyppig opp de neste 2 timene. Men selv om de kom hyppig(annethvert minutt) var de absolutt overkommelige, og det var de hele fødselen. Hadde full åpning mellom midnatt og kl 1 en gang. Viste seg etterhvert at gutten min låg med ansiktet opp, så jeg klarte ikke å presse han ut selv, ble derfor forløst med vakuum. Litt før kl 3 ble gutten min født. Så det tok ca 9 timer fra skikkelige rier til han var ute. Helt grei fødsel.
Fruktvann Skrevet 7. desember 2010 #14 Skrevet 7. desember 2010 Jeg ble satt i gang 13 dager over termin med eldstemann, var da helt umoden. Først ble det satt inn ballong for å utvide livmorhalsen, den kilte seg fast (skal dette ut av seg sjøl) og måtte tas ut etter ca et døgn. Men da var det 2 cm åpning. Fikk 6 doser modningspiller satt inn de neste to døgnene fram til 3 cm åpning. Etter dette gikk vannet av seg sjøl, og da tok kroppen over fødselen med fulle rier. Lillemann ble født 12 timer etter vannet gikk, etter å ha blitt hjulpet ut med vakuum. Totalt tok det altså 3 1/2 døgn. Men jeg tror IKKE det er normalen, de jeg lå på observasjon sammen med fikk typisk 1 modningspille og VIPS så fødte de. når det er sagt, så kjennes det veldig trygt og kontrollert å bli igangsatt - du er på sykehuset med jordmødre rundt deg fra FØR du har rier. De måler babyens hjertelyd og spark og tar blodtrykk hver gang modningspilla blir satt, og du vil antagelig ha god tid til å rekke all mulig slags smertestillende Lykke til med igangsettinga di!
AO3 Skrevet 7. desember 2010 #15 Skrevet 7. desember 2010 Jeg ble satt i gang med drypp kl 10.50. Riene startet fra første sekund. Voooondt... Rask framgang, hadde full åpning kl 1500 som førstegangs, men så var det stopp... Ble ks kl 19. Igangsetting kan gå kjapt eller ta lang tid, det er nok veldig individuelt - ikke minst pga hvilke metoder man bruker, noe som avhenger av modningsgraden.
septemberpiken Skrevet 7. desember 2010 #16 Skrevet 7. desember 2010 Jeg ble satt i gang 13 dager over termin. Var ganske moden (ble strippet dagen før, hadde tidligere gått til modnings- og igangsettende akupunktur), fikk 1 modningspille kl. 10, de tok vannet kl. 14, fikk senere drypp (fullt), og baby ble født 23.45 med vakum. Det var en ganske tøff fødsel, men heldigvis ikke så lang som de advarte meg om på forhånd...
LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 7. desember 2010 #17 Skrevet 7. desember 2010 Heei Jeg ble satt i gng på termin dato ..og fikk 2 tabletter ...en tidelig på morgen og en 6 timer etter ...fødselen tok 3 timer fra riene startet og var rask og fin =))))fikk ikke noe bedøvelse heller ...
KKV80 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #18 Skrevet 8. desember 2010 Tusen takk for svar Hører det er VELDIG individuellt dette.. Tror nok det er greit å instille seg på at det kan ta tid, og i stedet bli gledelig overrasket hvis det går kjapt
Røde Sonja Skrevet 8. desember 2010 #19 Skrevet 8. desember 2010 Hei. Jeg skal settes igang på tirsdag. grøss og gru. Forrige gang jeg ble satt igang, ble jeg strippet 2 dager før jeg skulle settes igang. ( fikk beskjed om at dersom det ikke skjedde noe av seg selv, så skulle jeg komme inn for igangsetting etter 2 dager ) Det skjedde ikke noe av seg selv. Slik at 2 dager etter strippingen møtte jeg opp, fikk klyster kl 1200, drypp kl 1300 og jenta var ute kl 1530. Denne gangen er jeg ikke blitt strippet, og jeg er utrolig spent på om det har noe å si. Har lest over her at det virkelig kan gå i langdrag dette med igangsetting...og det håper jeg uendelig sterkt å unngå. Lykke til med fødselen alle damer!
EllaMaria Skrevet 8. desember 2010 #20 Skrevet 8. desember 2010 Jeg begynte med kateter som jeg hadde i 13 timer, ingenting skjedde.. så to runder med gele (hver 6. time). Da kom den i gang, og var HEFTIG. Fra begynnelse til slutt tok det ca 27 timer. Men det var verdt det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå