Gå til innhold

HVA skal man ha til middag idag da?? dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips taes imot med stoor takk, er både matlei og tom for nye ideer..få høre dine:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Original som jeg er så skal jeg ha fullkornspasta og bolognese;)

Gjest Supperådet
Skrevet

Torsk i form.

Først legger jeg potetskiver i bunnen av en ildfast form smurt med litt olje. Så steker jeg potetene i 20 min før jeg legger på purreløk, gulerotstaver og torskefilèt. Over har jeg litt fløte og litt creme fraiche. Steker videre ca 25 min.

Skrevet

åååh det hørtes godt ut supperådet :) blander du fløten ¨creme fraicen før du tar det oppå eller heller du først fløte så tar på litt creme fraice?

Skrevet

Hvorfor ikke lage en liste med en 4-ukers-meny, og så begynne forfra når de 4 ukene er til ende?

Skrevet

I dag skal gutta på 3 og 7 få favorittmaten sin. Pasta med hjemmelaget kjøttsaus.

500 g. svinekjøttdeig brunes, og haes oppi en gryte med 1 boks hakkede tomater , litt vann og 2-4 ss tomatpuré.

1 stangselleri og 1 gulrot finhakkes, og haes oppi gryten.

En gul løk, og 3-4 fedd hvitløk hakkes, brunes og haes oppi.

Til slutt har jeg oppi krydder. (Ingen faste mål, bare smaker til).

Jeg bruker: Basilikum (gjerne fersk), oregano, laubærblad, grovkvernet pepper, chilipulver, salt og sukker. (Alltid sukker i tomatbasert mat, for å runde av smaken).

Hele greia skal kokes lenge! Hvertfall en time... Da blir den best! ;) Noen ganger tar jeg i en skvett fløte på slutten.. Det er også godt.

Serveres med din favoritt-pasta. Gutta foretrekker pastaskruer i forskjellige farger. Jeg liker best tagliatelle eller fullkornsspaghetti fra Barilla.

Vi serverer gjerne en grønn salat, revet parmesan og varme rundstykker ved siden av. :)

Skrevet

Det hørtes kjeempe godt ut ,det tror jeg jammen meg vi skal ha til middag i dag...mmm...

Gjest Supperådet
Skrevet

Heller over litt fløte og legger over "klatter" av creme fraiche. Godt å ha rosmaring, maldonsalt og peppermix på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...