Gå til innhold

Hva er disse vonde kynnerene som varer leenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen ganger i dette svangerskapet og forrige hatt sånne veeldig vonde "kynnere" som har vart i opptil 40 min.

Jeg vet ikke om det egentlig er kynnere, for magen er nødvendigvis ikke hard, og de skal jo ikke være så vonde, mest ubehagelige..

Siden jeg har født før, så må jeg jo si at smertene er like vonde som riene i begynnelsen ( sitter i ryggen, og jeg må puste meg gjennom), men de kommer ikke i tak, og varer konstant i fra 20-40 min.. Noen som vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det er kynnere og at det er ufarlig. Jeg har akkurat samme type smerte som deg; konstante og laaange om gangen, sjeldent steinhard mage og vonde! Jeg har ikke født før, begynte med disse kynnerene allerede i uke i uke 19-20...Nå er jeg 31 fullgåtte uker. Mine varer oftest 20-30min.

Nå skal det sies at jeg har vært innlagt på føden med rier en gang også, men de satt mer i ryggen og at hele kroppen liksom "jobbet pulserende". Men heller ikke da følte jeg veldig takvise smerter, mer konstante da også..

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt hvis de varte mer enn 30min.

Føler med deg som har de vonde smertene enda lengre!

Skrevet

:) bra det ikke bare er meg :) det er ikke så ofte da, så helt overlevbart. Men var litt usikker på om det var modningsrier eller noe, for jeg begynte også med de i uke 19, det gjorde jeg forresten forrige gang også, men fødte ikke før tiden for det altså!

Men da er det altså kynnere. Jeg har jo vanlige kynnere også, noen ganger hele dager, og det er også slitsomt :) men jeg klager ikke så lenge det ikke er noe galt!

Skrevet

Det virker som det er masse forskjellige definisjoner ute og går her, etter å ha lest litt, får jeg inntrykk av at maserier er det riktige begrepet.

Men de skal jo heller ikke vare så lenge. Rare greier...

Skrevet

Hmm, sitter selv med det samme spørsmålet i kveld.

Hadde mellom kl 18.30 til 19.00 skikkelig vondt i ryggen, ikke noen tak men konstant vondt. Gikk over igjen etter at sambo maserte ryggen min, men er tilbake nå :S Maserier, kynnere eller begynnelse på fødsel?

Har i tillegg følt meg helt elendig i dag, med vondt i halsen og hodet og generelt følt meg syk. Håper på en måte at ting ikke setter i gang nå, fordi jeg jeg vet ikke hvor godt jeg hadde taklet en fødsel i den tilstanden jeg er i.

Hvordan er det med deg nå? Kjenner du fortsatt til de ryggsmertene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...