Saftsuse 84 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har alltid sakt at jeg aldri skal ha kreditt kort! Skal jeg ha noe og ikke har nok penger der og da, kjøper jeg det ikke før jeg har spart opp beløpet. Blir ikke blakk imellom lønningene heller, så ser ikke noen grunn til å ha det. Men, jeg handler en del på nettet. Kan jeg velge faktura gjør jeg gjerne det, men vist det blir dyrere er det lettere å bare betale med en gang. Burde jeg alikvell hatt kreditt kort?? Har hørt det er lurt å bruke kredittkort til å betale med vist man handler på nettet.....
Evigheten Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Man er ikke nødt til å ha det, men det er som du sier lurt når man handler på nettet. Jeg bruker alltid mastercard til nettshopping, selv om jeg har penger på konto.. Ikke helt sikker på hvordan det funker, men man har en slags forsikring på kredittkort. Så hvis det blir noe tull med at du blir lurt, ikke får varene osv, så har du ikke tapt pengene.
Gjest 5 andre Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Jeg bruker kredittkort ved netthandel. Det har større trygghet v/ f.eks. svindel enn vanlige debetkort har. Også i utlandet bruker jeg heller kredittkort. Jeg har hatt kredittkort i flere år (mastercard), men har ikke betalt ei krone i renter. Jeg fører alltid over penger fra brukskontoen, tilsvarende det beløpet jeg bruker på kredittkortet. Jeg synes det er trist og synd at enkelte gjør seg til gjeldsslaver på grunn av julehandelen som pågår i disse dager.
L & lille L Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 hei det er lurere og betale med kreditt kort en med visa.på netthandel. men ennå bedre og få faktura med pakken da veit du at vis det er feil osv så kan du retunere og blir ikke lurt...ell kan betale når du har fått det du har bestilt.. men vis du ex bruker 100 000 på kreditt kort blir du måtte betale 180 000 pga renter osv så det som i utganspunktet er billig blir veldig dyrt med kreditt kort da du betaler nesten like mye i renter som det du låne.. lønner seg ikke med kredittkort.. prøv og ungå set så lenge som mulig.. hilsen en som har kreditt kort gjeld..
Hufsla Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Nei, man MÅ ikke ha kredittkort, men i visse tilfeller kan det være greit. Mange ganger kan det være lønnsomt, bl.a trumf, esso, statoil o.a gir rabatter om du bruker det. Du som har så ordna økonomi hadde nok tjent på det, da du aldri hadde trengt å betale renter om du oerfører penger raskt. Det gjør jeg også, og har tjent nærmere 1000 kr i trumf siden i høst...
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Du trenger selvfølgelig ikke. Personlig synes jeg det er kjekt å ha, ifht nettransaksjoner jeg ikke er helt trygg på, reiseforsikring, ekstrakort på reise etc.
lille sprelle Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Man trenger det overhode ikke, men om man skal bestille reiser på nett, så er det lurt å betale med kredittkort med tanke på ekstra forsikring. Jeg har hatt kredittkort i 6 år - og har aldri brukt det.....
Tired mama Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 Nei!!! Hold deg langt unna!! Plutselig er du tatt i den onde fella! Man bruker ikke penger man ikke har! :-)
Evigheten Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Jeg gjør som --- RagnaRocker ---. Overfører beløpet jeg har brukt på mastercardet med en gang. Også betaler jeg hele beløpet når regninga kommer. Har hatt mastercard i årevis, brukt det masse og har heller aldri betalt en krone i renter. Du vet jo best selv om du kommer til å bli frista til å bruke kortet når du ikke har penger. Gjør du ikke det, blir det ikke noe problem
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Nei, man trenger ikke kredittkort, men du verden så praktisk det av og til kan være. 1: Visakortet nekter å samarbeide.... 2: Netthandel - sikrere med kredittkort ift. forsikringer 3: 4 dager til lønning, lønnskonto tom og det er bare én igjen av den deilige dunjakka du virkelig ønsker deg! 5: Reelt billigere, f.eks. bensin, siden du får x antall dagers betalingsutsettelse, rentefritt. MEN, og det er et meget viktig og stort MEN: Hvis du ikke er 100 % trygg på at du kan å bruke et kredittkort riktig, så la være... Ja, jeg har kredittkort, minst 2, men har ikke kredittkortgjeld. Hvorfor skulle jeg ha det? Jeg har jobb; ergo: får lønn, kan betale kredittkortgjelden ved forfall, rentefritt. :-)
Saftsuse 84 Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2010 For å si det sånn, jeg har ALDRI handlet når jeg ikke har penger til det. Har jeg ikke hatt penger har jeg ventet. Så jeg tror nok absolutt at jeg kan bruke det! Spørsmålet var egentlig om jeg trenger d.. Kommer IKKE til å handle på kreditt for å si det sånn, når jeg ikke har penger, kun vist noe skulle skje, at visan ikke fungerer, eller jeg handler på nettet. Det jeg ser for meg er at straks jeg har mottat varen og alt er OK, fører jeg over pengene. Jeg vil ikke bruke kortet som er "lån", kun for å forsikre meg mot svindel. Men hvordan fungerer det som en forsikring mot svindel? Jeg har fått et nytt kort, for jeg klipte istykker det 1., men begynte å tenke på at hmmm... kanskje det ikke er så dumt å ha... Det koster meg ikke noe å ha dette, det er med i "pakken" gjennom banken min.
Tipp topp Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 Hvis du vet du alltid klarer å betale regningen med en gang den kommer slik at det ikke blir noen renter er det veldig kjekt å ha. Det er sikrere å bruke på internett og i utlandet. Misbruker noen det vanlige Visa kortet knyttet til kontoen din kan de ta alle pengene på kontoen din. Mye styr å få tilbake pengene og det kan ta tid. Misbruker de kredittkortet ditt "mister" du ikke masse penger på samme måte, da det er kortselskapet sine penger de tar. Spesielt kjedelig å stå på ferie uten penger hvis noe skulle skje. I tillegg reserverer ofte feks leibilselskaer og hoteller et vist beløp på kortet når man reserverer, slik at disse pengene blir sperret og det kan ta litt tid før de er frigitt. Vi har bruks masse kredittkort, men betaler alltid første regning slik at det ikke blir renter.
Mom2Two Skrevet 19. desember 2010 #14 Skrevet 19. desember 2010 Jeg trenger det. Vil nemlig heller bruke kredittkort når jeg handler på nettet, det innebærer en ekstra forsikring. Videre reiser vi en del, og da kunne jeg aldri tenke meg å dra uten den ekstra sikkerheten det innebærer å ha flere kort om et ikke virker osv. Det er også ofte en nødvendighet når man bestiller hoteller, fly osv., så jeg hadde ikke greid meg uten i hvert fall. Men jeg ville aldri brukt kredittkort til rent forbruk som klær, mat, ting og tang osv. Det blir kun brukt fordi det er den mest praktiske måten å betale på, og at man har den ekstra sikkerhten på reise.
Saftsuse 84 Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 19. desember 2010 takk for alle svar! da har jeg gjort det rette når jeg bestilte meg et nytt kredittkort! Jeg som aldri skulle ha noe slikt! Men, jeg kommer ikke til å bruke det slik som mange desverre gjør da! Jeg har stålkontroll som sambo sier )))))
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 20. desember 2010 #16 Skrevet 20. desember 2010 Å bruke kredittkort betyr ikke nødvendigvis at man først kjøper noe, og så betaler i ettertid. Ved fly- og hotellbestillinger noen uker eller måneder fram i tid betyr det tvert imot at man først betaler omtrent på det tidspunktet man faktisk reiser, og ikke lenge på forhånd. Ved andre typer varekjøp på nettet gir det også en trygghet for at man faktisk mottar varen før den er betalt. Får man den ikke, så betaler man heller ikke fakturaen, men kontakter selskapet og forklarer situasjonen. Betaler man hele beløpet innen forfall, påløper det heller ingen renter.
ellen-propellen Skrevet 20. desember 2010 #17 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har kredittkort fordi jeg trenger det:-) Jeg har aldri handlet noen forbruksvarer på det,ei heller mat osv,men jeg bruker det til tjenestereiser. Jeg reiser litt i jobben og forskuddterer alt av reise,hotell,diett osv. Det kan fort bli noen tusenlapper.Det tar jeg på kredittkortet mitt. Jeg får disse pengene utbetalt av firmaet på neste lønn og betaler da kredittregningen min uten at det har løpt en rente siden det er innenfor 30 dager siden jeg brukte kortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå