Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Finner ikke igjen den tråden hvor noen spurte, men skal det virkelig det?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Kommer jo an på hvor du bor det. Her hvor jeg bor (Hamar) skal bleier i våtorgansik avfall, men f.eks.i Oppdal brukes avfallet som mat i pelsdyroppdrett, og skal følgelig ikke fylles opp med bleier, blomster osv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Bleier i dag er biologisk nedbrytbare og "innholdet" er jo gjødsel... hehe.. så ja, de skal i vanlig husholdningsavfall.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 I matavfallet. Jeg kan skjønne, at bæsjen og tisset skal i der kanskje. Men, selve bleien er jo ikke mat eller tørkepapir. Hvordan matavfallet??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Det tviler jeg sterkt på. Du må nesten sjekke det med kommunen du bor i.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Sjekk med renovasjons-verket der du bor. Ulike regler.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Da har jeg sjekket og her skal det i restavfallet
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Bleier er ikke biologisk nedbrytbare, hovedbestanddelen i bleier er plast. De kan kastes i matavfallet noen steder fordi det kvernes slik at de brytes ned noe raskere.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 Det kommer jo helt ann på hvor man bor og hva som gjøres med avfallet. Her jeg bor nå skal de i matavfalet som ikke heter matavfall her men bioavfall. Husker jeg reagerte på det. skulle i restavfall alle andre steder jeg har bodd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå