Gå til innhold

jeg er så redd for at jeg kanskje har kreft:((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

har relativt små bryst og den ene puppen har alltid värt betydelig mindre.

etter at jeg hadde ammet mitt 1. barn i 2 år hadde det selvfölgelig satt sine spor på puppene.

den störste puppen fikk "gjennomgå" mer fordi det var "favoritt puppen" til barnet.. fikk strekkmerker og huden var mye slappere enn på andre puppen.

etter at jeg slutta å amme så merket jeg at fasongen på den störste puppen var litt "rar".. dette var ikke synlig hele tiden men iblant..når jeg tok på puppen det kom liksom på plass (vanskelig å forklare). området rundt brystvorten var ujevn.

det var som om teksturen var annerledes.

undersökte mine pupper men kjente ingen kuler el slikt. de er små så det er lett å kjenne etter.

dro til legen etter en stund og hun kjente og så på brystene, undersökte meg men hun syntes ikke at dette var noe å tenke på. på dette tidspunktet var jeg gravid igjen med mitt 2. barn..hun sa at brystene forandrer seg i graviditeten og spes etter å ha ammet i 2 år.

disse "ujevnhetene" forsvant i noen mndr og nå ammer jeg mitt 2. barn..og igjen merker jeg forandringer på denne puppen. i tillegg er begge puppene VELDIG ömme..har MYE melk og ammer ganske ofte.

når puppen er full med melk så merkes ikke disse ujevnhetene men iblant etter amming når puppen er "tom" så er det synlig. har fått det for meg at denne puppen er mer öm og vorten er vond fordi det er noe som er feil..men egentlig begeg puppene er ömme og vonde..har spreng ofte..

nå klarer jeg ikke å tenke på annet :(((( er så redd og er overbevist om at jeg har kreft og skal dö ifra mine barn..

undersöker puppene hele tiden (kjenner ingen kul el lignende), ser på dem i speilet, blitt helt gal!

kanskje eneste måten jeg kan bli beroliget på er å ta en mammografi.

men jeg er så redd! tör ikke ringe til legen!

jeg er ikke engang 30 år :(( så lei meg, tör ikke prate med mannen min om dette heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er sikkert ikke noe farlig. Det er naturlig både at puppene er ulike i størrelse og at de forandres seg og er ømme og rare i forbidnelse med svangerskap, fødsel og amming.

Men siden du er så engstelig er du nødt til å kontakte lege, ellers blir du aldri kvitt angsten. Du bør også forklare at du vil ha skikkelig undersøkelse og MMR, og at du er så redd at det ikke er nok at legen bare klemmer på puppen og SIER at alt er bra.

Du trenger nok en litt sikrere undersøkelse og "dokumentasjon" før du kan slå deg til ro.

Ring NÅ.

Skrevet

det er heeeelt normalt!! :)

skummelt å være redd for kreft! ta deg en mamografi så får du roet deg, men kan nesten låve deg at det ikke er noe, brystkreft formerer seg fort så du MÅTTE ha kjent en kul med tanke på at du har tenkt å vært redd dette en go stund, å den kulen burde vært veldig stor, ikke bekymre deg elle ta en bare for å roe deg selv :)

viss du er redd for å dø fra dine barn så ta hvertfall denne mammografien, viss det i så tilfelle skulle være noe, hadde di tatt det bort å du hadde vært "kurert", å få maaaaaange år me barna, istedefor å dø ung pga redsel :P

Skrevet

Når man ammer minsker man risikoen for brystkreft...:)

Og puppene forandrer seg veldig når man ammer og etter man har ammet... Jeg tror nok ikke du har kreft, men om du virkelig bekymrer deg så ville jeg ringt legen og sagt du vil ha mammografi, så får du nok misstanken din avkreftet:)

Lykke til!:)

Skrevet

Det er bare inni hodet ditt! Slapp av det er helt normalt i forbindelse med amming!

Men herlighet så grusomt det må være å tenke på dette hver dag. Fortell legen din at du går med dødsangst pga dette. Så får du sikkert en mammografi som kan berolige deg.

Uansett. så hjelper det i alle fall ikke at du går omkring og bekymrer deg slik..

Er som å være redd for å sove om natta i tilfelle et fly eller en meteoritt skulle falle i hodet på deg mens du sover..

Like idiotisk begge deler

Skrevet

takk for beroligende ord jenter :)

jeg må ta meg sammen og få tid til mammografi ellers kommer jeg til å tenke på dette hele tiden..er blitt helt hysterisk jo :((

men disse forandringene har har jeg hatt av og på i over ett år så jeg burde vel ha kjent en kul eller merket noe annet nå? iallefall litt? "håper"

HI

Skrevet

Jeg fant en kul i brystet mitt for noen uker siden, og etter intens googling på nettet ble jeg ganske rolig. For min del ble jeg beroliget av at brystene forandrer seg under graviditet og amming, at kulene i de aller aller fleste tilfellene er godartet. At de slemme kulene oftest er harde, ujevne og vanskelig å bevege i forhold til vevet rundt, i tillegg til at de som oftest ikke er vonde i det hele tatt!

At jeg (og du ) har alderen med meg.

Jeg har vært til ultralydscanning i dag p.g.a. at jeg er gravid, og derfor ikke kunne ta mammografi. Hun fant ingenting farlig, og jeg skal bare følge litt med videre.

Ta dette opp med legen din, så slipper du å tenke mer på det!

Skrevet

Noe som trøstet meg veldig da jeg hadde samme angst som deg, var at legen sa at kreftsvulser ikke er ømme eller vonde.

Så jeg tror bare du har tenkt deg redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...