3barns-mamma <3 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 jeg er såååå redd for at dette skal være tilfelle i dette svangerskapet.... var hos jordmor på fredag forrige uke å fikk beskjed om at hun lå med hodet ned, men at det ikke var festet ( er 33 uker i morgen) og nå virker det som hun av og til ligger på tverre i magen, siden det er bevegelser på begge sidene av magen liksom..... får man keisersnitt eller MÅ man føde visst babyen ligger i seteleie?? jeg vil nemlig IKKE føde visst det blir tilfelle har helt totalt skrekken fra dette, i og med at jeg har hørt om flere som både har knekt bekkenet og revnet fra foran til bak pga fødsel med seteleie
2tettebabyer Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 de vil vel helst at du føder normalt, men de tar mål av bekken og ser om du i det hele tatt klarer å føde i sete.. Det er jo en del som ikke kan det for det blir for bredt... men siden babyen lå med hode ned så regner jeg med at den kommer til å gjøre det og.. mi jente lå i tverrleie til uke 36, også snudde hun seg dagen før kontroll og evt utvendig snuing... lykke til :-)
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Hva de ønsker avhenger litt av hvilket sykehus du tilhører. Ettersom jeg har hørt er de strengest på vanlig fødsel i Bergen, men generelt i Norge er det ingen som tvinger deg til å føde i seteleie. De ønsker det gjerne flere steder, for å opprettholde kompetansen på setefødsler. Men det er flere sykehus (spesielt de mindre) som ikke engang tar setefødsler. Da blir du enten sendt videre eller så får du KS. (Hvis jeg har forstått det riktig) Har en liten rompesitter selv, og skal på målinger på sykehuset neste uke. Da blir det en vekstestimering av babyen, målinger av bekkenet, og så tar legene en medisinsk avgjørelse på om det er forsvarlig å la meg føde vanlig. Men jeg har allerede bestemt meg for at jeg vil ha KS, og kommer til å argumentere for det. Hvis det er noen trøst har jeg også bevegelser på begge sider av magen, tror det er normalt nå på slutten, uansett leie, siden de er nødt til å ligge mer krøllet. Hender og armer merkes godt, og det samme gjør føttene. Sparkene hos meg kjennes nederst i magen til høyre og litt oppover, mens de mer rullende bevegelsene fra armene merkes oppover sidene til venstre, og øverst kjenner jeg hodet under ribbeina på venstre side (hvis du vil sammenligne). Har også lest at det mest naturlige for en baby er å ligge med hodet ned, siden det er den tyngste delen. Tror grunnen til at min ikke har snudd seg er fordi jeg har en hjerteformet livmor, og dermed får ikke lillegutt plass nok til å rulle rundt, rett og slett. Ikke bekymre deg du Hvis det skulle være sånn at babyen din har snudd seg, så får du tilbud om manuell vending, hvis du vil ha det, ellers kan du søke om KS. Det er ingen som kan tvinge deg til å føde i seteleie
3barns-mamma <3 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2010 takk for svar jeg skal jo selvfølgelig føde KK i Bergen men viser det seg at hun ligger med rompa ned eller i tverrleie, så skal no eg stå på mitt å Kreve KS
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Ja, har du tverrleie så har du ikke noe valg, da må det blir KS Men hvis ikke har jeg lest om flere som søker til Voss først, for hvis du får nei på KK kan du visstnok ikke søke deg over dit etterpå...?? Vet ikke helt hvordan det fungerer, men det var i alle fall noe jeg leste om her inne.. Jeg bor i Trøndelag, så har ikke så mye med Bergenssiden å gjøre Du kan jo kikke litt på seteleiedebatten, så får du svar på ganske mye
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 ...glemte å nevne at Bergen visstnok har høyest kompetanse på setefødsler i Norge Det er jo en beroligende faktor!
En Prins + Prinsesse Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 jeg er også 33 uker på vei, å babyen min ligger med hodet ned, det er ikke festet... jeg kjenner alikevel bevegelser på begge sider av magen, å det fordi babyen har dårlig plass der inne. ryggen er på den ene siden , å bena på andre siden... så når hun sparker, dytter ryggen inni på andre siden... også kan det være armene du kjenner på den andre siden, om babyen strekker seg med armene oppover =) trur ikke du skal begymre deg jeg!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå