<3A&A<3 Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har egentlig ikke vært plaget med uren hud noen gang,men de siste åra så har det vært en del-og det er ikke kult. Er jo 27 år ,så er jo relativt voksen,hehe. Er jo da kjedelig å gå rundt med kviser. Jeg går på Cerazette p-piller og har kanskje ikke det aller beste kostholdet. Men er det noe man kan spise for å få bedre hud? Vann er jo bra for hele kroppen,også for huden. What to do?
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Generelt så hjelpekviser et sunt kosthold også for huden. Selv så får jeg kviser av chips, sjok potetløv etc. Til den dagligdagse rengjøring så bruker jeg selv biotherm ansiktsvask og ansiktsvann. MD formulations har gode peelingansiktsmasker. Om du skulle få store enkeltkviser så selger Cliniqe en slags gele som du tar direkte på selve kvisen/betennelsen. Alt dette kan kjøpes i parfymeri og koster nok litt mer, men det er verdt det.
Leeloo76 Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Brul hvertfall "snille" produkter som ikke tørker ut huden, fører ofte til overproduksjon av talg som forverrer problemet. Ikke bruk ansiktsvann med alkohol. Voksen acnehud skal gjerne behandles med andre produkter enn ungdomshud (ikke guff på med Clerasil!). Jeg har vært fornøyd med produkter fra Lumene hvis du ikke vil bruke de dyreste merkene (har prøvd noen uten å merke den store forskjellen). Bruk et peelingpulver (eks. Kanebo, dyrt men veldig drøyt, ca 420 kr på taxfree) ikke peeling med korn, da dette irriterer huden. Vask alle sminkekoster/svamper minst en gang i uka med zalo eller shampo, bakteriebomber!! Tror også det finnes en spray man kan desinfisere med innimellom. På sommeren tåler jeg absolutt ikke solkrem i ansiktet, bruk pudder med faktor (jeg bruker ID sitt med faktor 15, har også liggende et mineral veil med faktor 25 til dager med mye sol). Hvis du uansett går på p-piller kan du prøve Diane, den hjelper noen (funket på meg før, men ikke etter jeg fikk barn merkelig nok). Annet enn alkohol er det ingen matvarer jeg merker at jeg blir verre av, men det er sikkert forskjellig.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Hei spicy! Jeg har vært skikkelig plaget, så kan gi deg mange og grundige råd, men det er en ting jeg kan foreslå før jeg kommer med "hele rekka" av råd. Cerazette!! Dersom du er sensitiv ovenfor hormonene er det svært vanlig å få akne av denne (og andre p-piller som IKKE inneholder anti-androgener som yasmin og yasminelle). Tok nettopp ut hormonspiralen pga. akneproblemet jeg fikk av denne! Siden du ikke har hatt spesielle problemer før, tror jeg kanskje at p-pillene dine som foråsaker problemet! Dersom du ikke ammer lenger kan du prøve yasmine eller yasminelle. Dersom du er veldig sensitiv på hormoner kan også disse gi utslag. Diane kan i såfall brukes. Pga. at disse "legger ned" hele syklusen, så er legene tilbakeholdne med denne p-pillen. Mye sukker kan i noen tilfelle forværre problemet da det gir høyt blodsukker som igjen forstyrrer hormonbalansen! Lykke til med huden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå