Gå til innhold

finnes det noen kur mot skurv for eldre unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4åringen min har masse skurv i hodebunnen...har hatt det fra han var baby...har ofte fjernet det på den vanlige måten(lusekam) men kommer tilbake hele tiden...prøvde med lusekammen tidligere, men han begynte å grine, så kunne ikke fortsette...finnes det noen kur? middel? ettellerannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye olje i hodebunnen over natta, og gre det utav med lusekam. Gjenta. Når det er borte må du huske å tørke hodebunnen godt ved hver vask. Gni litt ekstra så det ikke rekker å feste seg.

Skrevet

takk for svar=)

har prøvd dette før, men kommer tilbake..

kommer skurv av at en ikke tørker håret/hodet godt nok etter vask?

Skrevet

Kanskje det ikke er skurv, men psoriasis siden det gjør vondt og siden det kommer tilbake

Skrevet

takk for svar=)

er nesten helt sikker på at det er skurv, men skal ta det opp emd helsesøster neste gang, så kan hun ta en titt på det=)

men ellers noen tips om hvordan en får det vekk? hva med head and shoulders shampoo? kan sånn hjelpe?

Skrevet

Jeg vil ikke brukt voksenshampo på et lite barn! Sterke saker det. Må signere det at å massere hodebunnen godt etter hårvask (gjerne med litt stivt frottehåndkle) er effektivt. Det fjernet skurven hos jenta vår, og den hadde ikke vært borte på 2 år! Men vi måtte fjerne det med olje gradvis over noen dager først, mendet kom aldri tilbake etter dette.

Skrevet

De har en olje på apoteket mot skurv, står får spebarn på dem, men går fint ann til eldre barn også. Gni oljen i hodebunnen på kvelden, la det være over natten, så gre ut det som har løstnet, så vask resten ut med shampoo :)

Skrevet

takk for svar=)

skal ta meg en tur på apoteket og høre=)

prøvde det med håndkle, tok et itt stivt håndkle, og tørket litt hardt og rufsa til skikkelig i hodebunnen=) han syns det var hysterisk morsomt, så eg holdt på en stund, og etterpå hang det massse laus skurv, så ser ut som om det funka en del=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...