Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 4åringen min har masse skurv i hodebunnen...har hatt det fra han var baby...har ofte fjernet det på den vanlige måten(lusekam) men kommer tilbake hele tiden...prøvde med lusekammen tidligere, men han begynte å grine, så kunne ikke fortsette...finnes det noen kur? middel? ettellerannet?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Mye olje i hodebunnen over natta, og gre det utav med lusekam. Gjenta. Når det er borte må du huske å tørke hodebunnen godt ved hver vask. Gni litt ekstra så det ikke rekker å feste seg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 takk for svar=) har prøvd dette før, men kommer tilbake.. kommer skurv av at en ikke tørker håret/hodet godt nok etter vask?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Kanskje det ikke er skurv, men psoriasis siden det gjør vondt og siden det kommer tilbake
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 takk for svar=) er nesten helt sikker på at det er skurv, men skal ta det opp emd helsesøster neste gang, så kan hun ta en titt på det=) men ellers noen tips om hvordan en får det vekk? hva med head and shoulders shampoo? kan sånn hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Jeg vil ikke brukt voksenshampo på et lite barn! Sterke saker det. Må signere det at å massere hodebunnen godt etter hårvask (gjerne med litt stivt frottehåndkle) er effektivt. Det fjernet skurven hos jenta vår, og den hadde ikke vært borte på 2 år! Men vi måtte fjerne det med olje gradvis over noen dager først, mendet kom aldri tilbake etter dette.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 De har en olje på apoteket mot skurv, står får spebarn på dem, men går fint ann til eldre barn også. Gni oljen i hodebunnen på kvelden, la det være over natten, så gre ut det som har løstnet, så vask resten ut med shampoo
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 takk for svar=) skal ta meg en tur på apoteket og høre=) prøvde det med håndkle, tok et itt stivt håndkle, og tørket litt hardt og rufsa til skikkelig i hodebunnen=) han syns det var hysterisk morsomt, så eg holdt på en stund, og etterpå hang det massse laus skurv, så ser ut som om det funka en del=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå